اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

اساتید بسیجی ایجادکننده فضای اسلامی در دانشگاه‌ها باشند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه اساتید بسیجی دارای اثرات فوق‌العاده فرهنگی هستند، گفت: اساتید بسیجی باید با رفتار و گفتار خود در شکل‌دهی فضای اسلامی در دانشگاه‌ها اثرگذار باشند.

اساتید بسیجی ایجادکننده فضای اسلامی در دانشگاه‌ها باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل عصر چهارشنبه در بزرگداشت سالروز بسیج اساتید در همدان با اشاره به اثرات فرهنگ بسیجی در سطح جامعه اظهار داشت: امید است روز به روز بسیج اساتید چه از نظر تعداد و چه از لحاظ عملکرد در دانشگاه‌های استان قوت بیشتری یابد چراکه این مهم یکی از خواسته‌های مقام عظمای ولایت است.

وی با بیان اینکه اساتید بسیجی در دانشگاه‌ها از رسالت خطیری برخوردار هستند، افزود: اساتید بسیجی باید قدردان نعمت الهی به منظور حضور در این مجموعه باشند که شکرگذاری به درگاه خدای متعال در خدمت‌رسانی به جامعه نمود پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا ارتقای سطح علمی و معنوی در بین اساتید بسیجی را یکی از ضروریات دانست و ادامه داد: این پذیرفتنی نیست که استادی نام بسیجی را با خود یدک بکشد ولی جزو انسان‌‎های کم‌سواد باشد و این تصور را در بین اذهان به وجود آورد که وی از بسیجی بودن خود قصد کسب پرستیژ را دارد.

به گفته وی با تلاش و توکل به خداوند می‌توان سطح علمی را ارتقا بخشیده و از این منظر با تربیت دانشجویان متعهد و متخصص، زمینه‌‌ساز اعتلای علمی در جامعه شد.

زلفی‌گل تأکید کرد: استاد بسیجی باید به گونه‌ای باشد که دانشجویان در انتخاب خود، اولویت را به وی دهند که اگر اینچنین شود ما توانسته‌ایم دین خود را نسبت به بسیج اساتید ادا و اعتبار آنها را افزایش دهیم.

*تعداد مقالات اساتید بسیجی بالاتر از نرم دانشگاه‌ها باشد

وی افزود: باید میانگین تعداد مقالات علمی اساتید بسیجی از نرم دانشگاه‌های استان بالاتر باشد و از این منظر تأثیرگذاری خود در جامعه علمی را به همگان نشان دهند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اساتید بسیجی باید ایجادکننده فضای اسلامی در دانشگاه‌ها باشند، اظهار داشت: اساتید بسیجی نباید نسبت به رفتار و اخلاق دانشجوی خود بی‌تفاوت باشند بلکه باید با رفتار و گفتار خود در شکل‌دهی فضای اسلامی در دانشگاه‌ها اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به مسائل پیرامون خود بی‌تفاوت بود، افزود: یک بسیجی باید در برخی موارد از خود هزینه کند که توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مواردی است که ورود به آن در برخی جاها هزینه دارد.

زلفی‌گل با بیان اینکه اساتید بسیجی دارای تأثیرات فرهنگی فوق‌العاده‌ای هستند، اظهار داشت: دشمنان امروز با استفاده از ابزارهای جنگ نرم اعم از دیپلماسی علم و فناوری، فرهنگی، مذهبی و قومیتی در پی استحاله فرهنگی کشورهای اسلامی هستند پس باید از هر نظر مراقب و هوشیار بود.

به گفته وی دشمنان به مانند موریانه بر اعتقادات جوانان و نوجوانان رسوخ کرده‌اند و در پی تخریب آن برآمده‌اند که این مهم باید مورد توجه جدی باشد.

* لزوم توجه به جایگاه علوم انسانی در جامعه

رئیس دانشگاه بوعلی سینا از بحران هویت به عنوان یک بحران جدی یاد کرد و افزود: برخی شاخصه‌های رفتاری جوانان از مظاهر بحران هویت است که باید نسبت به این مسئله حساس بود.

وی در ادامه سخنانش از مشخص نبودن جایگاه علوم انسانی در جامعه سخن راند و بیان کرد: امروزه اکثر افراد از حداقل‌هایی که یک شهروند مسلمان جامعه اسلامی باید از آن مطلع باشد، بی‌خبر هستند که اساتید بسیجی باید با همت و تلاش خود این خلأ را پر کنند.

زلفی‌گل با بیان اینکه استاد می‌تواند با برقراری تعامل و ارتباط با دانشجوی خود ضمن ارتقای سطح علمی و معنوی وی، زمینه‌ساز حل مشکلات شغلی و حتی خانوادگی‌اش باشد، افزود: در آینده نباید امیدوار بود که با وضع موجود تمام تجهیزات و امکانات دانشگاه‌ها از سوی دولت تأمین شود بلکه لازم است اساتید بسیجی با ورود در طرح‌های تحقیقاتی و یا از طریق پروژه‌های تحقیقاتی صنعت و کشاورزی ضمن ایجاد امکانات برای دانشگاه‌، دانشجو را وارد کار کرده و برای وی درآمدزایی و تجربه‌اندوزی داشته باشند.

* تنها 25 درصد اعضای علمی کشور در تولید علم نقش دارند

وی در ادامه با بیان اینکه باید اساتید در تولید علم نقش شایان توجهی داشته باشند، گفت: در حال حاضر تنها 25 درصد از اعضای هیئت علمی کشور در زمینه تولید علم و فناوری نقش دارند در حالی که استفاده از ظرفیت 75 درصد باقیمانده می‌تواند کشور را در 10 رتبه برتر علمی جهان قرار دهد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا افزود: در حال حاضر دانشگاه ما 400 عضو هیئت علمی دارد که تنها 240 نفر از آنها در تولید علم نقش دارند در صورتی که باید دیگر اعضا نیز در این جهاد علمی ورود قوی داشته باشند.

وی بیان کرد: بنده نمی‌‌توانم قبول کنم که فردی نام استاد بسیجی را با خود به همراه داشته باشد، اما یک کار پژوهشی و علمی برای جامعه خود انجام نداده باشد و آنوقت مبلغی را به عنوان حق‌التدریس از دانشجو بگیرد و بخورد!.

زلفی‌گل در پایان سخنانش با اشاره به اینکه باید بسیجی‌وار در صحنه علمی کشور افتخار آفرید، افزود: ما به عنوان اساتید بسیجی باید در قلک اعتبار بسیج اساتید چند تا سکه بیش از افراد قبلی بیاندازیم و اعتبار آن را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول