اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی بویین‌زهرا:

ترویج هنر‌های سنتی گامی مؤثر برای رشد فرهنگی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویین‌زهرا گفت: ترویج هنر‌های سنتی و بومی گامی مؤثر برای رشد فرهنگی در این شهرستان است.

ترویج هنر‌های سنتی گامی مؤثر برای رشد فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، شهربانو سلیمانی ظهر امروز در مراسم دیدار با فرماندار شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به اینکه توسعه و اشاعه هر‌ چه بیشتر میراث فرهنگی موجب آشنایی جوانان و نوجوانان با هنر و فرهنگی والای ایرانی - اسلامی می‌شود، اظهار کرد: مسئولان باید سعی کنند با برنامه‌ریزی و حمایت ویژه‌تر از تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه میراث فرهنگی عرصه را برای رشد و توسعه هنر اسلامی فراهم کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویین‌‌زهرا با اشاره به ویژگی‌های ناب، برجسته و تاریخی هنر صنایع‌دستی در بخش‌های مختلف شهرستان بویین‌زهرا تصریح کرد: بسیاری از روستاهای دورافتاده در بویین‌زهرا قابلیت‌های بسیار ویژه و فراوانی را در گسترش حوزه صنایع‌دستی دارند که با توجه و حمایت بیشتر مسئولان این شهرستان باید زمینه‌ شکوفایی استعداد‌های جوانان روستایی در بویین‌زهرا فراهم شود.

وی با بیان اینکه احیا و ترویج بلند مدت هنر‌های سنتی و به‌ویژه گلیم بافی و کوزه‌گری در شهرستان بویین‌زهرا گامی مؤثر در راستای توسعه و رشد هنری و تاریخی در این شهرستان است، اضافه کرد: مسئولان و مدیران اجرایی در شهرستان باید با برنامه‌های ویژه در این زمینه سبب ارتقای فرهنگی بویین‌زهرا شده و جوانان بیشتری را به امور هنری جذب کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه ضرورت معرفی هر‌چه بهتر ارزش‌ها و دستاورد‌های والای فرهنگی و هنری در بخش‌های مختلف شهرستان بویین‌زهرا در اولویت برنامه‌های بسیار مهم این اداره قرار دارد، افزود: با تعاملات و هماهنگی‌های صورت گرفته گام‌های مؤثری در سال 91 در راستای ترویج فرهنگ بومی در این شهرستان برداشته می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه جایگاه هنر سنتی در فرهنگ ایرانی بسیار ارزشمند و قابل توجه است، اذعان کرد: اعتلای همه‌جانبه فرهنگ‌های والا و اصیل دینی باید همواره در افق دید مسئولان قرار داشته باشد و مجدانه پیگیری شود.

وی با قدردانی از تلاش فرماندار شهرستان بویین‌زهرا در تخصصی اعتبار ویژه و نیز مکان مناسب برای احداث نمایشگاه‌های میراث فرهنگی در این شهرستان بیان کرد: امید‌واریم که در سال جاری مسئولان دغدغه بیشتری در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی از خود نشان داده و موجب اشاعه فرهنگ و هنر ناب اسلامی شوند.

در پایان این دیدار رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویین‌زهرا با اهدای نمونه‌ای از دستارود‌های ارزشمند هنر گلیم‌بافی در شهر ارداق از توابع بخش دشتابی را به رسم یادبود به ابوالفضل طاهرخانی اهدا و از زحمات وی در طول ماه‌های اخیر قدردانی کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول