اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اصفهان:

فرهنگ و هنر نباید با رفت ‌و آمدهای سیاسی گره بخورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:‌ فرهنگ و هنر باید مبتنی بر اندیشه‌های دینی و اعتقادی باشد و با رفت ‌و آمدهای سیاسی گره نخورد.

فرهنگ و هنر نباید با رفت ‌و آمدهای سیاسی گره بخورد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمود شالویی عصر سه‌شنبه در دیدار سرپرست خبرگزاری فارس در اصفهان و جمعی از خبرنگاران این رسانه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: در حوزه فرهنگ و هنر پویایی بر مبنای اندیشه‌های دینی و اعتقادی که جدا از فراز و نشیب‌های سیاسی باشد از اهمیت بالایی برخوردار است و در این صورت رفت و آمدهای افراد چندان تاثیری در این حوزه ندارد.

وی با اشاره به اینکه پذیرفتن یک مسئولیت کار سخت و خطیری است، اذعان کرد: مدیریت در حوزه فرهنگی از این نظر که با ارباب فکر و اندیشه در ارتباط است کار مشکلی می‌باشد و تنها با نظم و نسق می‌توان تعادل ایجاد کرد و این امر بر مبنای دستورهای علمی و بخشنامه‌ها قابل اداره کردن نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در این حوزه باید افرادی که خود در حوزه فرهنگ و هنر بوده یا با آن آشنا هستند و همین که رغبت و انگیزه کافی به این امور را دارند، وارد شوند.

وی با بیان اینکه رشد آینده فرهنگ و هنر به اینکه چه میزان آن را تقویت کنیم، بستگی دارد، افزود: با ارتباط‌های جهانی و به روز بودن در این حوزه می‌توان شرایط خوبی را برای توسعه و پیشرفت آن فراهم کرد.

شالویی در ادامه صحبت‌های خود به وظیفه رسانه‌ها اشاره و تاکید کرد: خبرنگاران و مسئولین باید در یک فضای دوستانه و به دور از غرض‌ورزی‌ها و حب و بغض‌ها در کنار یکدیگر و در یک جریان خبری سالم با یکدیگر تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در فضای خبری هم باید سلامت خود و جامعه را حفظ کنیم، اظهار داشت: خبرنگاران باید به دور از هر گرایشی و بر پایه عدالت و تقوا هم نقدها و هم خوبی‌ها را بیان کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: به دلیل اینکه خبرنگاران باید از نظر نقطه‌نظر فکری هم سطح مسئولان باشند تا بتوانند سوال و جواب‌های در سطح بالایی را انجام دهند، باید سطح دانش خبری خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه عضو هیئت مدیره صندوق حمایت از خبرنگاران و نویسند‌گان کشور است، افزود: از هر کمکی که در حیطه وظایف ما باشد برای کمک به خبرنگاران استان اصفهان دریغ نمی‌داریم.

شالویی در ادامه تصریح کرد: ناگفته نماند مدیران هم باید فرصت کافی برای تفکر در امور مرتبط به خود را داشته باشند و وعده‌هایی را بدهند که توانایی اجرایی آن را داشته باشند.

وی با اعتقاد بر اینکه جابه‌جایی افراد در یک سیستم به منزله تحول نیست، اذعان کرد: در صورتی که در یک سیستم ساماندهی وجود داشته باشد با تغییر افراد در حوزه‌های مربوطه نباید دگرگونی به وجود آید، بلکه باید به فعالیت خود طبق روند همیشگی ادامه دهند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول