اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان امور اقتصاد و دارایی گلستان خبر داد

جذب سرمایه‎گذار خارجی در گلستان با معافیت مالیاتی 10 ساله

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان امور اقتصاد و دارایی استان گلستان گفت: سرمایه‎گذاران خارجی که در مناطق کمتر توسعه‎یافته گلستان اقدام به سرمایه‎گذاری کنند از معافیت مالیاتی 10 ساله برخوردار خواهند شد.

جذب سرمایه‎گذار خارجی در گلستان با معافیت مالیاتی 10 ساله

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، داوود طبرسا در آئین اختتامیه سیزدهمین اجلاس شورای بین‎المللی همکاری تجاری اتاق‎های بازرگانی و صنعت کشورهای حاشیه دریای خزر که عصر امروز در شهرستان آق‎قلا برگزار شد اظهار داشت: سهم ارزش افزوده بخش‎های اقتصادی گلستان در بخش کشاورزی 24 درصد، صنعت 15 درصد و در بخش خدمات 61 درصد است.

وی اذعان کرد: صادرات گلستان در سال 1389 به ارزش 95 میلیون دلار و واردات آن به میزان 8/43 میلیون دلار است.

طبرسا خاطر نشان کرد: شرکای تجاری گلستان کشورهای ترکمنستان، عراق، قزاقستان، روسیه و آذربایجان است که عمده اقلام صادراتی آن لبنیات، آهن و فولاد است.

سرپرست سازمان امور اقتصاد و دارایی گلستان به ظرفیت‌های سرمایه‎گذاری در بخش گردشگری اشاره کرد و بیان داشت: وجود بناهای تاریخی مانند برج قابوس، برج رادکان و دیوار بزرگ گرگان از جمله ظرفیت‎های استان برای سرمایه‎گذاری است.

طبرسا ادامه داد: وجود جاذبه‎های طبیعی همچون کبودوال علی‎آبادکتول، پارک‎های طبیعی، پارک بین‎المللی، زیست کره گلستان همچنین درختان سرخدار گلستان از نظر ارزش در دنیا دارای رتبه اول است و این مزیت‎ها سبب شده تا گلستان مکان خوبی برای جذب سرمایه‌گذار باشد.

وی یادآور شد: قابلیت توسعه در زمینه صنایع دستی و فرش ترکمن همچنین میادین سوارکاری از دیگر مزایای سرمایه‎گذاری خارجی است.

سرپرست سازمان امور اقتصاد و دارایی گلستان خاطر نشان کرد: محصولاتی همچون گندم، جو و دانه‎های روغنی از عمده محصولات کشاورزی گلستان است که این تولیدات در سطح 3 هزار و 14 تن از طریق کشت آبی و دیم انجام می‎شود.

طبرسا به دیگر مزایای سرمایه‎گذاری در بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: استان گلستان دارای 430 هزار هکتار اراضی جنگلی، یک میلیون و 126 هزار هکتار مرتع، بیش از 630 هزار هکتار اراضی زراعی و بیش از 72 محصول زراعی و باغی است که فرصت‎های خوبی برای جذب سرمایه‎گذار فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول