اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی آذربایجان‌غربی خبر داد

آغاز جذب سرمایه‌گذار در مناطق نمونه گردشگری

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: مطالعات جامع و اقدامات لازم برای جذب سرمایه‌گذار در مناطق نمونه گردشگری استان آغاز می‌شود.

آغاز جذب سرمایه‌گذار در مناطق نمونه گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کاظم غنی‌زاده عصر شنبه در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی که با حضور معاون عمرانی و اعضای این کارگروه برگزار شد، اظهار داشت: در دومین سفر استانی ریاست جمهوری به آذربایجان‌غربی به منظور توسعه صنعت گردشگری در استان 42 منطقه نمونه گردشگری تصویب شد.

به گفته وی در سومین سفر استانی هیئت دولت نیز برای اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز 40 میلیارد ریال از منابع ملی و اعتبارات استانی اختصاص یافت.

غنی‌زاده افزود:‌ مطالعات پایه‌ای و امکان‌سنجی این مناطق با هزینه یک میلیارد و 580 میلیون ریال به اتمام رسیده است که با اتمام آن مطالعات جامع و اقدامات لازم برای جذب سرمایه‌گذار در مناطق نمونه گردشگری استان آغاز می‌شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری گفت: توسعه صنعت گردشگری یکی از مبانی اساسی در رونق اقتصادی و توسعه پایدار استان است و باید برای دستیابی به آن اقدامات لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در این بخش فراهم شود.

سیدجواد محمودی در ادامه بر تکمیل مطالعات جامع و فرادستی طرح‌های گردشگری، معرفی جاذبه‌های بی‌نظیر استان، ‌آماده‌سازی امکانات زیربنایی مورد نیاز و به فراهم‌ساختن بسترهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در استان تاکید کرد.

در ادامه این جلسه کلیات مطالعات امکان‌سنجی 42 منطقه نمونه گردشگری آذربایجان‌غربی تصویب شد.

بر اساس این مطالعات از این تعداد مناطق نمونه گردشگری شش منطقه نمونه گردشگری در سطح ملی، 14 منطقه نمونه گردشگری در سطح استانی و 22 منطقه نمونه گردشگری نیز در سطح محلی و شهری تعریف شده است.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول