اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نوشهر:

موافق انتقاد سازنده هستیم

خبرگزاری فارس: فرماندار نوشهر گفت: به هیچ وجه با انتقاد مخالف نیستیم بلکه موافق انتقاد بوده و از آن استقبال می‌کنیم. انتقادات باید سازنده باشد و باعث پویایی شود.

موافق انتقاد سازنده هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، محمدعلی قمی صبح امروز در نشست با خبرنگاران و فعالان عرصه خبرگزاری‌ها در حوزه شهرستان نوشهر با اشاره به روز مبعث پیامبر اسلام اظهار داشت: انقلاب پیامبر اسلام یک انقلاب فرهنگی بود و ایشان با اطلاع‌رسانی درست و دقیق اسلام را نشر دادند.

وی جنگ نرم دشمن علیه کشورمان را از حربه‌های دشمن برشمرد و افزود: پیامبر اسلام نیز در زمان خود از طریق جنگ نرم به اهداف خود رسیدند که یکی از انها در جنگ احزاب بود که با بکارگیری جنگ نرم از فضای موجود آن زمان موفق به دستیابی به اهداف خویش شدند.

قمی بیان داشت: انقلاب اسلامی ما نیز در راستای تعالیم سیره نبوی شکل گرفت و امروز دشمنان خاص خود را دارد که نمی‌توانند موفقیت انقلاب اسلامی ما را ببیند.

وی ادامه داد: دشمن حربه‌های مختلفی را برای شکست ما در پیش گرفت که یکی از آن حربه‌های دشمن استفاده از هجمه‌های خبری در توسعه و شیوع شایعات است.

این مسئول ادامه داد: از 100 درصد اخبار رسانه‌های غربی 10درصد به‌طور کامل صحیح است و آنها از طریق همین 10 درصد بقیه 90 درصد اخبار کذب و دروغ خود را به مخاطبان القا می کنند.

فرماندار نوشهر افزود: در عرصه بنگاه‌های خبری اگر چه بین آنچه ما داریم و آنچه آنها دارند فاصله زیاد است و امکانات ما با آنها قابل مقایسه نیست اما رسانه‌های ما به عمق استراتژی آنها نفوذ کرد و تاثیر زیادی بر آنها گذاشت به طوری که آنها را به واکنش وا داشت که متوقف کردن فعالیت‌های شبکه‌های العالم و پرس تی وی از جمله واکنش‌های آنها بود.

وی نقش رسانه‌ها در بیداری اسلامی را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: رسانه‌های غربی درباره وقایع بیداری اسلامی سعی در سانسور اخبار درست و صحیح بیداری اسلامی دارند بنابراین توجه به اطلاع‌رسانی صحیح و درست و دقیق در عرصه اطلاع‌رسانی بسیار مهم است.

وی درباره مخاطبان رسانه‌های مجازی خاطرنشان کرد: مخاطبان رسانه‌های مجازی افراد خاص هستند و سایر اقشار جامعه شاید به دلیل عدم آگاهی لازم و یا عدم وجود امکانات لازم مخاطب این رسانه‌ها نیستند.

وی ادامه داد: امروز رسانه‌های مجازی در بین همان مخاطبان خاص خود جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند و تاثیرگذاری این رسانه‌ها در بین خواص و نخبگان حائز اهمیت است و واکنش‌های خاص را نیز در بر دارد.

فرماندار نوشهر به نقش و جایگاه رسانه در حوزه شهرستان نوشهر اشاره کرد و گفت: نوشهر از حیث خبرنگار و رسانه‌های مجازی وضعیت بسیار مطلوبی دارد و ضرورت  ایجاد تشکل رسانه‌ای در نوشهر احساس می‌شود.

وی افزود: ایجاد و راه‌اندازی تشکل رسانه‌ای می‌تواند به وحدت رویه برای توسعه و رشد همه‌جانبه این شهرستان کمک قابل توجهی کند به طوری مسئولان می‌توانند از نقطه نظرات خبرنگاران به عنوان مشاوران در شوراهای مختلف اداری شهرستان نوشهر همچون شورای ورزشی، شورای تحول اجتماعی و... بهره‌مند شد.

قمی بیان داشت: پشتیبانی از رسانه‌های مجازی در حوزه شهرستان نوشهر نیز امری درخور توجه است که در این‌باره پیشنهادی مطرح خواهد شد تا یک درصد از درآمد شهرستان به حوزه فرهنگی اختصاص یابد.

وی در ادامه به مقوله نقدهای رسانه‌ای پرداخت و اظهار داشت: به هیچ وجه با انتقاد مخالف نیستیم بلکه موافق انتقاد بوده و از آن استقبال می‌کنیم و بنابراین انتقادات نیز باید سازنده باشد و باعث پویایی شود.

فرماندار نوشهر گفت: رسانه‌ها از بزرگ‌نمایی و یا سیاه‌نمایی برخی موضوع‌ها پرهیز کنند چرا که این امر آفتی برای رسانه‌ها است.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول