اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌‌الاسلام ابوترابی مطرح کرد

حمایت از کار و تولیدی باید هدف مسئولان باشد/ انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور

خبرگزاری فارس: نایب رئیس موقت مجلس نهم با بیان اینکه حمایت از کار و تولیدی باید هدف مسئولان باشد، گفت: در زمینه اقتصادی خوب عمل نکردیم.

حمایت از کار و تولیدی باید هدف مسئولان باشد/ انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد بعدازظهر امروز در سومین گردهمایی علما و روحانیون شرق مازندران که با محوریت زکات به میزبانی گلوگاه مازندران در انستیتو تحقیقات دخانیات « تیرتاش» برگزار شد، به ویژگی‌های نظام مبتنی بر آموزه‌های دینی و لزوم استقلال سیاسی کشورهای مسلمان پرداخت.

وی با بیان اینکه نخستین ویژگی انقلاب ما، ویژگی تفکر و اندیشه‌ای است که امام بزرگوار مطرح کرد، اظهار داشت: این اندیشه‌ها ضرورت حاکمیت اداره قطعی الهی در عرصه حیات سیاسی بشر، حاکمیت دین در میدان حیات اجتماعی و سیاسی انسان و حذف قدرت‌های شیطانی رویارو با آموزه‌ها و مبانی‌دینی است.

وی تصریح کرد: امام بزرگوار بر ضرورت حضور دین در حیات فردی، اجتماعی و سیاسی انسان تاکید داشت و به زیبایی به تبیین و تحلیل آرمان‌های بلند انبیای الهی پرداخت و آنها را به عنوان یک اصل مسلم فراموش شده دینی احیا کردند و مردم دریافتند که انقلاب اسلامی با حقیقت دین تجلی یافت، با الهام از این واقعیت رشد کرد و با تکیه بر آموزه‌های دینی در مقابل رژیم طاغوتی و رژیم بعثی ایستاد و پیروز شد.

عضو خانه ملت با اشاره به تلاش و موفقیت عراق برای به دست آوردن استقلال سیاسی و به دست گرفتن سرنوشت این کشور، اذعان داشت: در تاریخ جنگ‌های جهانی سابقه نداشت که آمریکا وارد کشوری شده باشد و در آنجا نماند، اما بیداری مردم عراق، استقلال سیاسی و اعتقاد به قدرت دینی که با حیات سیاسی گره خورده است باعث شد تا عراق به ثبات برسد.

نایب رئیس موقت مجلس نهم با بیان اینکه تکیه داشتن به جریان‌های سیاسی، گروه‌های سیاسی و گاه قدرت‌های سیاسی باعث آسیب رسیدن به افراد می‌شود، خاطرنشان کرد: امام راحل همواره به خدا تکیه داشت و امروز جانشین صالح ایشان رهبر معظم انقلاب بر همین مبنا تکیه کرده است و این‌ها برای دنیای اسلام و غیر آن، درس است.

وی با اشاره به ضرورت استقلال تمام عیار سیاسی کشورها، اذعان داشت: امروز مهم‌ترین مطالبه کشورهای مسلمان، استقلال سیاسی است و دنیا باید بداند در صحنه سیاسی جهان، نظام سیاسی مستقل در اندازه و قواره جمهوری اسلامی یافت نمی‌شود.

ابوترابی فرد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ایران اسلامی باید در زمینه اقتصادی با حرکت صحیح خود به یک نماد اقتصادی در جهان تبدیل شود، تصریح کرد: در برخی از رشته‌های علمی، رتبه‌های هفتم و هشتم و دهم جهان را کسب کردیم و در رتبه 15 و 16 علمی جهان قرار داریم، در زمینه نظامی و دفاعی یکی از قدرت‌های برتر هستیم. چون در این مسیر، درست حرکت کردیم اما در زمینه اقتصادی خوب عمل نکردیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: امروز شعار رهبر ما یعنی حمایت از کار و تولید و سرمایه، مدیریت مصرف، قانون‌مداری، پرهیز از اسراف، مصرف تولیدات داخل و اجرای درست هدفمندی یارانه‌ها کلید حرکت توسعه اقتصادی ما است.

انتهای پیام/ش1/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول