اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت شهرستان زنجان:

سمینار بازآموزی تب کریمه در زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت شهرستان زنجان گفت: سمینار بازآموزی تب کریمه کنگو در استان زنجان برگزار می‏‌شود.

سمینار بازآموزی تب کریمه در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا صائینی عصر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با تاکید بر اینکه کشورهای آسیای مرکزی گرفتار بیماری تب کنگو شده‏‌اند، اظهار داشت: ایران در مرکز این امر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه با بررسی‏‌های صورت گرفته در سال 81 کنه‏‌های استان زنجان آلوده به بیماری تب کنگو بوده‏‌اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این ویروس در کنه‏‌ها از نسلی به نسلی دیگر و به راحتی منتقل می‏‌شوند.

رئیس اداره بهداشت شهرستان زنجان با بیان اینکه درمان ابتدایی بیماری تب کنگو به صورت درمان حمایتی صورت می‏‌گیرد که شامل تزریق خون، پلاکت، استفاده از تب‌بر و... است، اضافه کرد: در زمینه درمان اختصاصی نیز داروی مورد نیاز در استان زنجان تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیماری تب کنگو ضرر و زیان اقتصادی زیادی می‏‌تواند به دنبال داشته باشد، ادامه داد: احتمال انتقال آن از انسان به انسان نیز وجود دارد و این در حالی است که درمان اختصاصی یا واکسن ویژه این بیماری وجود ندارد.

صائینی با اشاره به اینکه تب کنگو از طریق گزش کنه، تماس خونی دام، گوشت دام و انسان به انسان قابلیت انتقال دارد، تصریح کرد: علائم آن شامل درد عضلانی، سردرد، لرزش، اسهال و سایر علائم است.

وی با بیان اینکه دوره نقاهت بیماری تب کنگو در روز دهم آغاز می‏‌شود، یادآور شد: اگر بیماری قابلیت درمان داشته باشد، دوره نقاهت تا یک ماه نیز طول می‏‌کشد.

رئیس اداره بهداشت شهرستان زنجان به چاپ 10 هزار بروشور در زمینه بیماری تب کریمه کنگو اشاره کرد و افزود: باید در این زمینه فرهنگ‏‌سازی شده و برای پیشگیری برنامه‏‌ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه کنترل افراد مبتلا به تب کنگو بسیار مشکل است، خاطرنشان کرد: برگزاری سمینار بازآموزی در زمینه تب کریمه کنگو در استان زنجان از جمله اقداماتی است که در زمینه آموزش این بیماری انجام می‏‌شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول