اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت صورت گرفت

ساماندهی 300 پایگاه فرهنگی هنری در کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان‌ گفت: 300 پایگاه فرهنگی هنری مساجد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوان‌ ساماندهی شده است.

ساماندهی 300 پایگاه فرهنگی هنری در کرمان

به گزارش ‌خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام‌ مهدی رضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، 300 پایگاه فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان کرمان ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌های موجود در مساجد برای انجام بهتر اوقات فراغت در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که حدود 30 هزار نفر در برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان شرکت کنند.  

رضایی گفت: در سطح استان کرمان 650 کانون فرهنگی هنری مساجد فعال هستند که تمام آنها برنامه‌های ویژه اوقات فراغت را به اجرا می‌گذارند.

وی عنوان کرد: 300 پایگاه به صورت ویژه در سطح استان کرمان در راستای برگزاری برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت ساماندهی شده است.

رضایی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز داشت: یکی از تکالیف کانون‌های مساجد در سال جاری، توجه به تولید در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی خاطر‌نشان کرد: در این راستا برنامه‌های اوقات فراغت سال جاری با موضوع نامگذاری سال تعریف شده‌ و امیدواریم بتوانیم در راستای تولیدات فرهنگی و هنری گام برداریم.

رضایی یکی دیگر از اولویت برنامه‌های فراغت ‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را توجه به مهارت در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: سعی شده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به سمت فراگیری مهارت به ویژه مهارت‌های زندگی هدایت شوند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان‌ گفت: همچنین در برنامه‌های اوقات فراغت برنامه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و اردویی و مواردی از این دست در پایگاه‌های اوقات فراغت در سطح استان اجرا می‌شود.

رضایی با بیان اینکه دغدغه‌های بسیاری در حوزه فراغت وجود دارد و باید در این زمینه فکر اساسی شود، افزود: با توجه به رشد و پیشرفت جامعه و تکنولوژِی، اوقات فراغت خانواده‌ها و جوانان به عنوان یک بحث اساسی مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: هر چه بتوانیم در حوزه اوقات فراغت با رویکردهای خلاقانه و ابتکاری حرکت کنیم، می‌توانیم بهترین بهره‌برداری را از حوزه فراغت داشته باشیم.

رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدهای رهبر انقلاب اسلامی، بحث مطالعه مفید در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دنبال شده است.

وی افزود: هرچه درصد مطالعه کردن افزایش پیدا کند، قدرت اندیشه و فکر را می‌توان در جامعه جاری کرد.

رضایی خاطر نشان کرد: با مطالعه می‌توان روح را جلا داد و در راستای کسب مکارم اخلاق می‌شود بالندگی و نشاط را دنبال کنیم.

وی ایجاد شادابی و نشاط معنوی را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که طرح اوقات فراغت این کانون‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول