اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خدمات کشاورزی جنوب کرمان اعلام کرد

تأمین بذر مورد نیاز جنوب کرمان توسط بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان سالانه با تعداد حدود 20 تا 30 پیمانکار تولید بذر بخش خصوصی قرارداد منعقد می‌کند.

تأمین بذر مورد نیاز جنوب کرمان توسط  بخش خصوصی

محمد محسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از ادغام دو شرکت دولتی پخش کود و بذر و نهال کشور تشکیل شده است.

وی افزود: این شرکت با هدف تأمین، تدارک و توزیع انواع کودهای شیمیایی، سموم دفع آفات گیاهی و بذر و نهال به وجود آمده است.

محسنی تنها تولیدکننده کود در جنوب استان کرمان را یک کارخانه متعلق به بخش خصوصی ذکر و تصریح کرد: این کارخانه در سال‌های گذشته زیر پوشش این شرکت با دریافت مواد اولیه یارانه‌ای نسبت به تولید کود ماکروکامل یارانه‌دار مشغول فعالیت بوده است.

وی ابراز داشت: اما در حال حاضر با حرکت دولت به سوی خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی کارخانه مذکور به صورت مستقل نسبت به تولید و فروش کود اقدام می‌کند.

محسنی عنوان کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان سالانه با تعداد حدود 20 تا 30 پیمانکار تولید بذر «بخش خصوصی» قرارداد منعقد می‌کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان گفت: این شرکت علاوه بر تحویل بذر مادری به آنها، بذرهای تولیدی آنها را خریداری می‌کند.

محسنی با بیان نحوه نظارت بر عملکرد تولیدکنندگان بذر خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان پس از شناسایی و تأیید توسط کمیته سه نفره بذر منطقه و با نظارت مستقیم و مستمر این کمیته و کارشناسان مربوطه نسبت به تولید بذر و تحویل آن به شرکت اقدام می‌کنند.

وی اذعان داشت: این کمیته متشکل از نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مرکز تحقیقات کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول