اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهر ماه امسال

نخستین دبستان قرآنی در تویسرکان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تویسرکان، از راه‌اندازی نخستین دبستان قرآنی پسرانه به نام "نور" در مهر ماه امسال در تویسرکان خبر داد.

نخستین دبستان قرآنی در تویسرکان افتتاح می‌شود

بهمن سلگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار داشت: مدارس قرآنی آموزش و پرورش در نهادینه کردن و فرهنگسازی تربیت قرآنی و همچنین تسلط بر روانخوانی و قرائت قرآن کریم در بین دانش‌آموزان نقش بنیادی دارد.

وی تصریح کرد: تعمیق‌بخشی فرهنگ نهادینه کردن مفاهیم و آموزه‌های قرآنی در زندگی همه اقشار مختلف اجتماع به ویژه آینده‌سازان در مقاطع پایه تحصیلی، از اهداف اصلی و مهم نظام جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی این امر است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تویسرکان ابراز داشت: در راستای توسعه و ترویج همه زوایای ارزشمند کلام خداوند در بستر جامعه، سال تحصیلی 92 -91 مدرسه قرآنی مختص به دوره ابتدایی در محل سابق دارالقرآن (روبه‌روی اداره ثبت اسناد) شهرستان تویسرکان دایر خواهد شد.

وی بیان داشت: قرائت و حفظ قرآن، تفسیر نهج‌البلاغه، احکام، نماز، انشاء و نغمه‌های قرآنی از برنامه‌های اصلی آموزشی در دبستان "نور" محسوب می‌شود.

سلگی با بیان اینکه دبستان پسرانه " نور" با رویکرد قرآنی در پایه تحصیلی اول، دوم و سوم ابتدایی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، افزود: ظرفیت پذیرش دانش‌آموز در این مدرسه 80 نفر است.

وی در پایان با اشاره به اینکه اولویت پذیرش دبستان قرآنی "نور"  با دانش‌آموزان حافظ قرآن، دارندگان رتبه‌های کشوری، استانی و شهرستانی و فرزندان فرهنگیان است، ابراز داشت: ثبت‌نام در این مدرسه از روز 25 خرداد ماه جاری آغاز شده و تا روز چهارم تیرماه از علاقه‌مندان ثبت‌نام به عمل خواهد آمد. 

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول