اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور ارشد رادیو قرآن:

کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در کردستان فعال شود

خبرگزاری فارس: مشاور ارشد رادیو قرآن بر فعال‌سازی کرسی‌های تلاوت قرآن‌ کریم در استان کردستان برای شناسایی استعدادهای جوانان و نوجوانان این خطه تاکید کرد.

کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در کردستان فعال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد ابوالقاسمی پیش‌ازظهر امروز در دوره تعیین سطح قاریان کردستانی برای قرائت در محضر مقام معظم رهبری در سنندج، اظهار کرد: جذب جوانان در هر زمینه‌ای نیازمند فرهنگ‌سازی اصولی و اساسی دارد.

وی تصریح کرد: براساس ارزشیابی‌های انجام شده توسط موسسات بین‌المللی، استان کردستان در زمینه موسیقی استعداد و ظرفیت بیشتری نسبت به دیگر اقوام ایرانی دارد.

وی عنوان کرد: انجام برنامه‌ها و مراسمات موسیقی و وجود خواننده‌ها و نوازندگان برجسته و مطرح در استان کردستان به مراتب بیشتر از قاریان قرآنی است.

این قاری بین‌المللی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی محافل قرآنی و حاکم شدن فضای قرآنی در استان موجب شناسایی و جذب بیشتر  جوانان به سمت قرائت و حفظ کلام‌الله می‌شود.

ابوالقاسمی ادامه داد: استفاده از قاریان برجسته در مراسمات و مناسبت‌های مختلف دینی، مذهبی و فرهنگی و هنری موجب تقویت قاریان و کشف و شناسایی استعدادها خواهد شد.

به گفته وی، نبود قاری قرآن کریم در استان کردستان به‌علت ضعف و کم‌کاری و عدم فرهنگ‌‌سازی در زمینه تلاوت کلام الهی است.

وی بر برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در کردستان تاکید کرد و اظهار داشت: مسئولان استان باید اهتمام بیشتری در فعال کردن کرسی‌های تلاوت قرآن مجید داشته باشند.

این قاری بین‌المللی عنوان کرد: توجه و اهتمام رهبر معظم انقلاب اسلامی به فعالیت‌های قرآنی مهم‌ترین دلیلی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بستر شکوفایی استعداد‌های اثر‌گذار و رشد آنها در فضای معطر به آیات وحی را فراهم کرده است.

ابوالقاسمی گفت: مسئولان می‌توانند با اتخاذ تمهیدات لازم و با تخصیص بودجه در سطح دانشگاه‌ها، مدارس، مساجد، کلاس‌های تربیت مربیان و تلاوت قرآن برگزار کنند و برای آنان امتیاز‌های ویژه‌ و مشوق‌های لازم در نظر بگیرند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول