اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

150 حافظ قرآن در نهاوند تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: تعداد 150 فعال و حافظ قرآنی در شهرستان نهاوند تجلیل شدند.

150 حافظ قرآن در نهاوند تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، عصر امروز در مراسمی از 150 فعال و حافظ قرآنی در نهاوند تجلیل شد.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند در این مراسم از فعالیت 30 مدرسه قرآنی با 2 هزار دانش‌آموز در نهاوند خبر داد و اظهار داشت: در برگزاری مسابقات مختلف قرآن در رشته‌های حفظ چند جزء، حفظ کل، اذان و قرائت 2 هزار نفر شرکت کردند.

علیرضا تکلو گفت: در این میان 150 نفر حائز رتبه برتر شهرستان شدند و 11 نفر از آنها به مرحله استانی معرفی و موفق به کسب رتبه اول و دوم استانی شدند.

وی توجه به مفاهیم قرآنی به ویژه برای نسل جوان را ضروری دانست و ادامه داد: ترویج معنویت در کنار علم و دانش از مهمترین‌ مأموریت‌های آموزش و پرورش در نهاوند است زیرا معنویت موجب نوعی نشاط درونی، فردی و اجتماعی می‌شود.

امام جمعه نهاوند نیز حافظان و قاریان قرآن را گوهرهای ارزشمند جامعه خواند که خداوند نوعی نور و عرفان را در وجود آنها قرار داده است.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی قرآن را داروی شفابخش روحی و روانی همه مردم به ویژه جوانان خواند و اظهار داشت: اگر جوانان در همان ابتدای زندگی با معانی و مفاهیم قرآنی آشنا شوند در زندگی خود لغزش نخواهد کرد.

وی توجه وزارت آموزش و پرورش به گسترش مدارس قرآنی در کشور را کاری پسندیده خواند و افزود: وجود مراکز قرآنی در کنار مدارس آن با حضور مربیان فعال می‌تواند نسل نوجوان و جوان نهاوند را بیشتر به سمت و سوی قرآن و معنویت سوق دهد.

امام جمعه نهاوند گفت: دارالقرآن امام خمینی(ره) نهاوند سالانه بیش از صدها نونهال و نوجوان قرآ‌ن‌آموز را در رشته‌های مختلف قرآنی آموزش می‌دهد که می‌توان از آن به عنوان ظرفیتی برای نهاوند نام برد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول