اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد

لزوم توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای قرآنی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای قرآنی در استان زنجان گفت: در سال جاری به توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای قرآنی تاکید داریم.

لزوم توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای قرآنی در استان زنجان

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر به منظور توسعه فضاهای قرآنی چند پروژه در دست اقدام در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسرای قرآن و عترت در زنجان افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته چهار پروژه در استان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هدف از تاسیس فرهنگسرای قرآن و عترت ارائه الگو به جامعه است، اضافه کرد: قرآن و عترت در عمل نیز باید مکمل هم باشند و نباید فقط به حرف بسنده کرد.

وی با تاکید بر اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان یکی از اهداف اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان محسوب می‌شود، ادامه داد: باسواد کردن آحاد جامعه در زمینه قرآن از وظایف مهم همه است.

دشتکی با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه آموزش قرآن عملکرد خوبی دارد، تصریح کرد: هدفگذاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی آموزش 2 هزار نفر در سال بود که در سال‌های نخست به هدف مورد نظر دست پیدا نکردیم، اما در حال حاضر استقبال از این طرح بسیار گسترده و باشکوه است.

وی با بیان اینکه ساماندهی و سازماندهی آموزش‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی بوده است، یادآور شد: در حال حاضر مشخصات هر آموزش گیرنده با کد ملی در سامانه طراحی شده ثبت می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان تنها استانی است که آمار افراد آموزش دیده در زمینه قرآن را به صورت دقیق در سامانه دارد، خاطرنشان کرد: تولید محتوا و محصولاتی در زمینه قرآن از دیگر برکات اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان یک گام و اقدام بسیار بزرگی است که از رهگذر آن برکات زیادی در استان حاصل شده است، ادامه داد: این طرح از فعالیت‌های ماندگار در استان محسوب می‌شود.

دشتکی در پایان اظهار داشت: طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان شامل دو بخش سنجش و آموزش است که برای افراد تایید شده گواهی صادر می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول