اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی:

قرآن محمد(ص) یک انقلاب فرهنگی است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان اینکه خداوند با نزول قرآن اصالتا یک انقلاب فرهنگی به وجود آورده است گفت: وظیفه پیامبر اکرم(ص) جنگ و مبارزه نیست بلکه تزکیه، تعلیم و تلاوت در زمینه رشد بشر است.

قرآن محمد(ص) یک انقلاب فرهنگی است

حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک مبعث رسول اکرم(ص) اظهار کرد: مبعث بزرگترین رویداد تاریخ بوده و انقلاب تاریخی و جهانی است که مسیر بشریت را به سوی کمال و سعادت تغییر می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) به عنوان مردی درس نخوانده، پس از 40 سال فعالیت در زمینه خودسازی، عبادت و قرار داشتن در مسیر توحید و دین به پیامبر مبعوث شد.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی ادامه داد: محمد به عربی یعنی کسی که تمام صفات حبیبه را در خود جمع کرده، بنابراین عنوان نبی مکرم اسلام(ص) نشان می‌دهد که ایشان فردی جامع‌الشرایط بوده است.

وی با اشاره به دیگر ویژگی نبی مکرم اسلام(ص) عنوان داشت: خداوند در وجود نبی مکرم اسلام(ص) نرم‌افزاری را قرار داده که در حقیقت قانون برتر دنیا و آخرت بوده و تضمین‌کننده سعادت اخروی، دنیوی، مادی و معنوی است.

قوامی خاطر نشان کرد: اگر بشر به این نرم‌افزار که در سینه و قلب پیامبر نهادینه شده ملتزم شود و مجری وی باشد می‌تواند مدینه فاضله و حیات طیبه را برای خود داشته باشد.

وی ادامه داد: فرودگاه وحی، قلب پیامبر اکرم(ص) بوده، بنابراین این قلب سلیم و مطمئن محل فرود و ورود وحی آسمانی است.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی ادامه داد: خداوند حضرت محمد(ص) را با عنوان مصطفی به معنای گزینش شده معرفی کرده و او امتحان‌ها و آزمون‌ها را گذرانده و اولوالعزم شده تا کارهای بزرگ را انجام دهد.

وی با بیان اینکه خداوند با نزول قرآن اصالتا یک انقلاب فرهنگی به وجود آورده است گفت: وظیفه پیامبر اکرم(ص) جنگ و مبارزه نیست بلکه تزکیه، تعلیم و تلاوت در زمینه رشد بشر است.

قوامی با اشاره به ابزارهای رشد بشر گفت: بشر با ابزارهای رشد که بسته پیشنهادی خداوند بر پیامبر اکرم(ص) بوده باید پایه‌های اعتقادی، قوانین و اخلاق خود را تقویت کند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول