اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

اصل نشست نمایندگان ایران با 1+5 مساوی پیروزی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصل برپایی مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با سران 1+5 برای ما یک پیروزی به حساب می‌آید چرا که غربی‌ها متوجه شده‌اند ملت ایران از حقوق خود کوتاه نمی‌آید.

اصل نشست نمایندگان ایران با 1+5 مساوی پیروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا فولادگر پیش از ظهر امروز در جمع نمایندگان رسانه‌ها اظهار کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی نشان از قدرت مردمی نظام ما دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سه مرحله مذاکرات با 1+5 وضعیت خوبی را پشت سر گذاشته است، افزود: در سال‌های گذشته سران این کشورها نه تنها با ما پای میز مذاکره نمی‌نشستند بلکه ایران را تهدید و تحریم نیز می‌کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور تأثیرگذار مردم در انتخابات مجلس و راهپیمایی 22 بهمن، صحنه معادلات جهانی را به سود ما تغییر داد.

وی ادامه داد: همین که نماینده ما با قدرت در مقابل سران استکبار می‌نشیند و مستحکم از منافع نظام دفاع می‌کند، برای ما یک پیروزی به حساب می‌آید چرا که غربی‌ها باید بدانند که از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

فولادگر تاکید کرد: اگر سران 1+5 تحریم‌ها را کاهش دهند و حقوق هسته‌ای ما را به طور کامل به رسمیت بشناسد، ما هم مذاکرات را ادامه می‌دهیم و اجازه ورود مجدد بازرسان آژانس هسته‌ای را می‌دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اصلاح قانون احزاب در مجلس هشتم، افزود: قانون احزاب در سال 1360 مصوب شده و به همین دلیل برای شرایط فعلی جامعه پاسخ‌گو نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 250 حزب در کشور وجود دارد، اضافه کرد: تنها حدود 10 درصد از این احزاب فعال هستند و هدف مجلس از اصلاح قانون، ساماندهی و به روز کردن احزاب کشور است، نه محدود کردن آنها.

وی ادامه داد: در اصلاحیه این قانون، تقسیم‌بندی احزاب مشخص شده است و اگر تنها چند حزب مردمی خوب در کشور وجود داشته باشد بهتر از این است که 250 حزب روی کاغذ داشته باشیم و عملاً کارایی نداشته باشند.

فولادگر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به لایحه دولت برای اضافه شدن 20 نماینده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: چون این طرح در سال آخر مجلس هشتم در دستور کار قرار گرفت نتوانست در اولویت بیاید و زمانی هم که به صحن مجلس آمد، کلیات آن رای نیاورد.

وی در ادامه اصلاح قانون انتخابات مجلس را یکی دیگر از اقدامات سیاسی مجلس دانست و تصریح کرد: قانون اصلاحات انتخابات مجلس را باید از همین ابتدای کار مجلس نهم آغاز کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصلاح قانون انتخابات نیاز به لایحه دولت یا طرح خود مجلس دارد، گفت: به نظر من قانون انتخابات ریاست جمهوری نیز باید اصلاح شود، در حال حاضر بیش از یک‌ هزار نفر برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ثبت‌نام می‌کنند اما تعداد انگشت‌شماری انتخاب می‌شوند، این یک نقص است و باید با آوردن شرط‌هایی در قانون اجازه ندهیم که هر فردی برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کند.

وی با بیان اینکه برای کاندیدا شدن افراد در انتخابات مجلس نیز باید شرایطی را قرار داد، تاکید کرد: در حال حاضر فردی که مدرک فوق‌لیسانس دارد بدون حتی یک روز سابقه اجرایی می‌تواند کاندیدای مجلس شود اما فردی با مدرک لیسانس و 30 سال سابقه کار اجازه کاندیداتوری ندارد.

فولادگر، قانون شوراها را نیز نیازمند تغییر دانست و افزود: نظارت بر شوراها نباید برعهده مجلس نباشد و این کار باید به شورای نگهبان واگذار شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول