اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گناباد در مجلس در گفت‌وگو با فارس:

غربی‌ها در مذا‌کرات صادق‌‌ نیستند/ 1+5 سر عقل بیاید و حق ایران را بپذیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 1+5 باید سر عقل بیاید، گفت: غربی‌ها، عنصر صداقت را در مذاکرات فراموش کرده‌اند و مواضع آنها در مذاکرات این موضوع را کاملاً اثبات می‌کند.

غربی‌ها در مذا‌کرات صادق‌‌ نیستند/ 1+5 سر عقل بیاید و حق ایران را بپذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام‌ محمد رجایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدوارم در سال آخر عمر سیاسی دولت نهم، تعامل خوبی میان دولت و مجلس برقرار شود، به دلیل اینکه دولت و مجلس باید به فکر حل مشکلات مردم باشند و از تنش‌های بی‌مورد خودداری کنند.

رجایی یادآور شد: البته این بدان معنا نیست که مجلس وظایف خود در ابعاد نظارتی را به ‌خوبی انجام ندهد، بلکه این نظارت باید با دلسوزی و به ‌‌دور از مسائل جناحی باشد، زیرا تنها در این صورت است که امکان پیشرفت کشور فراهم می‌شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس نهم، با اشاره به در پیش ‌بودن مذاکرات ایران و 1+5 در مسکو تصریح کرد: غربی‌ها، عنصر صداقت را در مذاکرات فراموش کرده‌اند و مواضع آنها در مذاکرات این موضوع را کاملاً اثبات می‌کند.

وی گفت: برای مثال، آمریکا در حالی ‌که هنوز دو هفته به مذاکرات مسکو باقی مانده، پیش‌شرط‌هایی را معین کرده و این امر با اصل مذاکره منافات دارد.

رجایی با اشاره به اینکه موضوع هسته‌ای ایران تنها باید در جریان مذاکره مشخص شود، افزود: امیدوارم 1+5 در مدت زمان باقی ‌مانده سر عقل بیاید و حقوق قانونی ایران را در چارچوب قواعد بین‌المللی موجود بپذیرد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ارتباط با کمیسیون‌های موجود در مجلس نهم افزود: کمیسیون‌ها، دارای ساز و کار خاص هستند و خود نمایندگان انتخاب می‌کنند که در کدام کمیسیون عضویت داشته باشند و به‌ طور طبیعی نمایندگان باید براساس تخصص و دانش خود، کمیسیون مربوطه را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: برخی از کمیسیون‌ها مانند کمیسیون انرژی، برنامه‌ و بودجه و یا صنایع و معادن دارای دامنه اثرگذاری بیشتری هستند و نمایندگان نیز تمایل بیشتری برای حضور در آنها دارند.

رجایی افزود: از آنجا که مسائل اقتصادی در کشور دارای اهمیت بالایی است، بسیاری از نمایندگان تمایل دارند تا در کمیسیون برنامه‌ و بودجه حضور داشته باشند، اما باید تخصص افراد نیز در این زمینه ملاک باشد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول