اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد

اجرای عملیات بیابان‏زدایی در 2550 هکتار از اراضی سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از اجرای عملیات بیابان‏زدایی در سطحی برابر با 2 هزار و 550 هکتار از اراضی بیابانی استان خبر داد.

اجرای عملیات بیابان‏زدایی در 2550 هکتار از اراضی سمنان

سیدحسن میرعماد امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اقدامات بیابان‏زدایی در سطح استان سمنان را تشریح و اظهار کرد: عملیات بیابان‏زدایی در سطحی برابر با 2 هزار و 550 هکتار از اراضی بیابانی استان که همه آنها به عنوان کانون بحرانی فرسایش بادی نیز شناخته شده‌اند، اجرا شده است.

وی از اجرای این طرح با اعتباری نزدیک به 13 میلیارد ریال خبر داد و گفت: 6 میلیارد و 435 میلیون ریال از این مبلغ از محل اعتبارات استانی، یک میلیارد و 660 میلیون ریال از محل منابع ملی و 4 میلیارد و 900 میلیون ریال از بخش درآمد هزینه در استان سمنان برای اجرای این طرح‏ها هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان افزود: این طرح شامل یک هزار و 350 هکتار نهال‏کاری، 950 هکتار مدیریت هرز آب و بذرکاری و 55 کیلومتر احداث بادشکن اطراف مزارع است که سطحی معادل 250 هکتار از اراضی کشاورزی را در استان سمنان پوشش می‏دهد.

میرعماد افزود: هم‌چنین عملیات آبیاری و مراقبت در سطح یک هزار و 430 هکتار از مناطق نهال‏کاری‏ شده سال‏های گذشته در استان سمنان انجام شده است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول