اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وجود 7 کانون بحرانی بیابانی ‌در استان

160 هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی بیابان می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداراه منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: هفت کانون بحرانی بیابانی با مساحتی بالغ بر 160 هزار هکتار در استان وجود دارد که عمدتاً در مناطق حاشیه دریاچه ارومیه قرار دارد.

160 هزار هکتار از اراضی آذربایجان‌شرقی بیابان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیروس داودی بعدازظهر امروز به مناسبت روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در استان اقدامات فراوانی برای مقابله با تاثیرات سوء بیابان‌زایی انجام گرفته که از جمله می‌توان نهال‌‌کاری در سطح 140 هکتار، احداث بادشکن در حاشیه مزارع در سطح 338 هکتار، بذرپاشی، بذرکاری و عملیات اصلاح و احیا مراتع در مساحت 175 هکتار در حاشیه دریاچه ارومیه که مستعد بیابانی شدن بود، اشاره کرد.

وی، رویکرد اساسی اداره کل را استفاده حداکثری از مشارکت‌های مردمی در عرصه‌های مستعد بیابانی شدن عنوان کرد.

سرپرست اداراه منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی افزود: بر این باوریم که کاهش اثرات سوء بیابان‌زایی تنها از طریق توسعه فضای سبز و درختکاری با مشارکت همگانی در منطقه محقق خواهد شد.

داودی با اشاره به اینکه برنامه‌های مقابله با بیابان‌زایی در کانون توجه دولتمردان به‌خصوص مسئولان ارشد استانی قرار دارد، گفت: امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم به این بخش گام‌های موثری برای مقابله با بیابان‌زایی برداشته شود.

سرپرست اداراه منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی همچنین از مردم استان خواست با توجه به محدودیت‌های منطقه از جمله خشکسالی با توجه به اینکه بهترین راهکار اجرایی برای کاهش اثرات سوء بیابان‌زایی توسعه درختکاری و افزایش فضای سبز است، در حاشیه مزارع به کاشت نهال مبادرت کنند تا از این طریق گام‌های موثری برای مقابله با اثرات زیانبار بیابان‌زایی در استان برداشته شود.

انتهای پیام/‌ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول