اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

بیابان‌زدایی جزو مأموریت‌های شهرداری‌ها نیست

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بیابان‌زدایی و مهار بیابان‌ها جزو مأموریت‌های شهرداری نیست و جلوگیری از رشد بیابان‌ها و پیش‌روی کویر نیز در حیطه مسئولیتی شهرداری‌ها قرار ندارد.

بیابان‌زدایی جزو مأموریت‌های شهرداری‌ها نیست

علیرضا نصراصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان متولی بیابان‌زدایی است، گفت: بیابان محلی در خارج از محدوده شهر است و ورود شهرداری به این مکان‌ها در صورتی که مالکیتی نداشته باشد جای سؤال است.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی به عنوان متولی بیابان‌زدایی باید با استفاده از راهکار‌های علمی و اقدامات ضروری بیابان‌ها را از سطح مناطق موجود در استان مهار کند، اضافه کرد: سازمان منابع طبیعی باید با کاشت درخت و ایجاد بستری برای سبزینگی در مناطق مانع از پیشرفت کویر و رشد بیابان‌ها در مناطق شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه 27 خردادماه جاری به عنوان روز جهانی بیابان‌زدایی به شمار می‌رود، تصریح کرد: بیابان‌زدایی و مهار بیابان‌ها جزو مأموریت‌های شهرداری نیست و جلوگیری از رشد بیابان‌ها و پیش‌روی کویر نیز در حیطه مسئولیتی شهرداری‌ها قرار ندارد و متولیان منابع طبیعی باید به منظور کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی به مهار بیابان‌ها بپردازند.

وی با اشاره به اینکه البته اقداماتی برای کاهش بیابان و جلوگیری از پیشرفت بیابان در شرق اصفهان توسط شهرداری صورت گرفته است، ادامه داد: 200 هکتار زمین در شهر سجزی به شهرداری اصفهان اختصاص دارد و شهرداری در این مکان به کاشت و غرس درختان و نهال‌کاری پرداخته است.

نصراصفهانی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان با کاشت درختان در این منطقه به دنبال جلوگیری از پیش‌روی بیابان بوده است، تاکید کرد: البته محصور کردن زمین متعلق به شهرداری در شرق اصفهان به عنوان هدف عمده شهرداری اصفهان از کاشت درختان در این 200 هکتار محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مکان مورد نظر به مکانی برای دفن زباله و پسماند شهری تبدیل شده است، افزود: دفن زباله‌ها و پسماند‌های شهری در این مکان سبب افزایش آلودگی‌های زیست‌محیطی و انتقال این آلودگی‌ها به شهر می‌شود و شهرداری با کاشت درختان در اطراف این زمین‌ها می‌تواند مانع ایجاد خسارت در این منطقه شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول