اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دست‌باف اصفهان خبر داد

افزایش 100 درصدی قیمت مواد اولیه فرش

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه بافندگان فرش دست‌باف اصفهان گفت: نسبت به سال گذشته قیمت مواد اولیه فرش حدود 50 تا 100 درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش 100 درصدی قیمت مواد اولیه فرش

سعید عصاچی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با مشکلات فرش دست‌باف اظهار کرد: برای بافندگان فرش، تولید فرش صرف نمی‌کند، به همین دلیل تولید فرش کاهش پیدا کرده است و قیمت مواد اولیه (کرک و ابریشم) نسبت به سال گذشته در حدود 50 تا 100 درصد افزایش پیدا کرده و سبب بالا رفتن قیمت فرش شده است.

وی در مورد طرح فرش‌ها اذعان داشت: طرح‌های موجود به روز نیست و باید با حفظ اصالت، طرح، نقشه و رنگ به روز شود.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش دست‌باف در ادامه افزود: مرکز ملی فرش، طراحان فرش را به خارج از کشور برای سلیقه‌یابی و به روز شدن طرح‌ها می‌فرستد و برندهای مطرح از تجارب این اعضا استفاده می‌کنند.

وی در ارتباط با واردات فرش چینی تصریح کرد: در حال حاضر فرش ماشینی چین وارد کشور می‌شود و فرش ایران هنوز اصالت خود را حفظ کرده است، در آینده کشور چین تولید فرش دست‌باف خود را به دلیل اینکه برای آنها صرف ندارد، متوقف می‌کند.

عصاچی با اشاره به چگونگی رونق تولید فرش اضافه کرد: برای رونق تولید فرش، به حمایت دولتی نیاز است و برای تولید باید به برندهای مطرح کمک کرد، باید کارگاه‌های متمرکز با مدیریت متمرکز ایجاد شود و در نهایت باید منزلت بافندگان فرش حفظ شده و در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود.

وی در پایان اظهار کرد: کیفیت فرش‌ها متفاوت است و نسبت به سال‌های گذشته کیفیت فرش بهتر شده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول