اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان قم خبر داد

برگزاری دوره آموزش «همسران جوان» در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از برگزاری دوره آموزشی همسران جوان ویژه نوعروسان زیرپوشش این نهاد خبر داد.

برگزاری دوره آموزش «همسران جوان» در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، عبدالله جلالی در جمع نوعروسان حاضر در کلاس‌های آموزشی آمادگی پیش از ازدواج که توسط اداره فرهنگی کمیته امداد استان قم برگزار شد اظهار کرد: در شرایط فعلی بنا بر تحولات روزمره اجتماعی و اقتضای فضای زندگی‌های امروزی و در شرایطی که آمارها از این حکایت دارند که متاسفانه پدیده شوم طلاق در دوران نامزدی شیوع بیشتری پیدا کرده است، آموزش شیوه زندگی کردن و تدبیر حل مسائل توسط نوعروسان از اهمیتی دوچندان برخوردار است.

وی افزود: ضرورت مشاوره‌های قبل از ازدواج و ارائه آموزش‌های لازم در همه زمینه‌هایی که به مدیریت زندگی مشترک مربوط می‌شود بر کسی پوشیده نیست.

جلالی ادامه داد: تجربه زندگی‌های نافرجام محصول دوستی‌های خیابانی که عموما تهی از معنویت و به دور از منطق شکل می‌گیرند به خوبی نشان می‌دهد که کارایی اخلاق و معنویت در زندگی مشترک یک اصل اساسی و به مراتب مهم‌تر از مادیات است و زندگی اگر بر پایه دین‌مداری استوار باشد پایدار می‌ماند و مشکلات مادی نیز قابل حل خواهند بود.

وی یادآور شد: از دیگر عناصر محوری و اساسی در پایداری زندگی مشترک صداقت در روابط خانوادگی است و در عین حال ضرورت دارد مرد و زن رازدار همدیگر بوده و در راستای رفع معایب احتمالی تلاش کنند و به تعبیر قرآن کریم به مثابه لباس یکدیگر باشند.

گفتنی است کلاس‌های آموزشی همسران جوان با حضور 100 نوعروس طی 10 روز و در 40 ساعت در حول چهار محور اصلی احکام و اخلاق، بهداشت فردی، بهداشت روانی و مسائل فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول