اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف البرز خبر داد

دعوت از مردم برای بازسازی بقاع متبرکه

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اعلام کرد: به دلیل برخی اشکالات در بازسازی بقاع متبرکه استان، از مردم دعوت کردیم تا در این امر معنوی مشارکت داشته باشند.

دعوت از مردم برای بازسازی بقاع متبرکه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عصر امروز حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل بنی‌احمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مسائلی که برای حفظ بقاع متبرکه به ویژه امام‌زادگان در کشور انجام می‌شود، ثبت این آثار در فهرست آثار ملی و معنوی کشور است.

وی تصریح کرد: پس از قرار گرفتن این آثار در فهرست فوق، بخشی از وظایف و اختیارات در هزینه‌کرد بودجه‌های مربوط به نگه‌داری و حفظ و بازسازی بقاع متبرکه به میراث فرهنگی واگذار می‌شود که این امر در برخی اوقات مشکلاتی را ایجاد کرده است.

* میراث فرهنگی اقدامی برای بازسازی امام‌زادگان البرز انجام نمی‌دهد

این مسئول افزود: متاسفانه میراث فرهنگی در مورد امام‌زادگان استان البرز اقدامات لازم برای حفظ و بازسازی آنها را انجام نداده و شاهد هستیم که برخی از این بقاع متبرکه استان در آستانه ویرانی قرار دارند.

بنی‌احمدی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این رخداد مجبور به درخواست همکاری و کمک از مردم شدیم و معتقدیم که مردم ولایت‌مدار و مسلمان استان البرز در این مسیر به یاری اوقاف خواهند آمد.

* اجرای طرح مودت در استان البرز

وی در ادامه به اجرای طرح مودت در البرز توسط اداره اوقاف این استان خبر داد و گفت: هدف از تدوین و اجرای طرح فوق بازسازی بقاع متبرکه و امام‌زادگان استان با همکاری مردم استان است.

بنی‌احمدی اظهار امیدواری کرد: اجرای طرح مودت موجب جلوگیری از تخریب و ویرانی آثار معنوی استان البرز شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: شرایط به صورتی است که اگر برای بازسازی امام‌زادگان استان البرز اقدام فوری و جدی صورت نگیرد، در آینده نزدیک بسیاری از آنها تخریب می‌شوند.

بنی‌احمدی افزود: به عنوان نمونه آستان مقدس امام‌زاده عبدالرزاق اشتهارد که بنابر روایات مستند و مستدل پیکرهای مطهر 4 امام‌زاده و یک پیامبر و به روایتی دیگر 6 امام‌زاده در آنجا مدفون است،‌ نیاز به بازسازی دارد.

* هزینه یک میلیارد ریالی برای بازسازی امام‌زاده عبدالرزاق اشتهارد

وی اظهار داشت: این مکان مقدس در منطقه جغرافیایی خاص و میان 2 جاده قرار گرفته و بخش‌های بسیاری از آن تخریب شده است.

بنی‌احمدی ادامه داد: متاسفانه منطقه فوق به صورتی است که برخی از ارگان‌ها به ما اجازه بازسازی این مکان را نمی‌دادند که خوش‌بختانه با تلاش‌های انجام شده، مجوز لازم اخذ و از محل نذورات مردمی با بودجه‌ای حدود یک میلیارد ریال تنها بخش‌هایی از بنای قدیمی بر جای مانده بازسازی شد.

وی تاکید کرد: به طور قطع برای اتمام این طرح نیازمند همکاری دستگاه‌های دیگر، تامین اعتبارات مالی و بالاخره یاری مردم هستیم و امیدواریم در حین اجرای طرح مودت در استان البرز این مهم محقق شود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول