اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان فارس تاکید کرد

ضرورت توجه جدی به بقاع متبرکه فارس

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان فارس بر ضرورت توجه جدی به بقاع متبرکه استان فارس تاکید کرد.

ضرورت توجه جدی به بقاع متبرکه فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین ذوالانوار بعد از ظهر امروز در دیدار با دبیر ستاد بقاع متبرکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر لزوم رسیدگی به امور بقاع متبرکه استان فارس تاکید کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: استان فارس با قدمت تاریخی و کهن خود از بقاع و اماکن مذهبی متعددی برخوردار است، از این رو باید پیگیری‌های صورت گرفته و کارهای خوب انجام شده دنبال و تقویت شود چراکه توجه به این مهم یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی افزود: با تقویت برنامه‌های فرهنگی در اماکن مذهبی باید تلاش کنیم تا زهد و تقدس اسلام ناب محمدی (ص) را از زنگارهای تقدس‌مآبی و تحجرگرایی اسلام آمریکایی جدا کرده و با بسط و تعمیق این آموزه، به طراحی یک ایدئولوژی و جهان‌بینی تمام عیار بپردازیم که بتواند الگوی دیگر کشورهای اسلامی منطقه باشد.

نماینده مردم شهر مقدس شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجهات مقام عظمای ولایت به استان فارس و نام‌گذاری شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در اماکن مذهبی برای تقویت امور مذهبی این استان و تحقق منویات مقام معظم رهبری اقدام کرد.

وی همچنین اضافه کرد: حرکت نظام الهی و اسلامی در راستای تحقق هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی و ارزش‌های انسانی است و این از خصوصیات جمهوری اسلامی بوده که مردم و مسلمانان را به سوی فرهنگ اسلام و انسانیت سوق دهد و آنان را در روند حرکت به سوی خدا و توحید و اسلام، رهنمون و یاور باشد.

ذوالانوار همچنین در مورد ضرورت پرداختن به امور مساجد، گفت: مساجد از آغاز حیات اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای را داشته‌اند و پس از آن نیز در دوران‌های مختلف، کانون توجه مردم، مسئولان و علمای دینی بوده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما هرچه داریم به برکت مساجد است، تصریح کرد: اگر فعالیت‌های فرهنگی در مساجد با اهداف مشخصی انجام شود، سبب حرکت جامعه به سمت مسجدمحوری می‌شود که در اوایل انقلاب شاهد آن بودیم.

در ادامه دبیر ستاد بقاع متبرکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تشکر از رئیس مجمع نمایندگان فارس به خاطر پیگیری امور مذهبی فارس به ویژه بقاع متبرکه و مساجد این استان ابراز داشت: استان پهناور فارس از وجود بقاع، مساجد، تکایا و اماکن مذهبی متعدد و فاخری برخوردار است و با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای خود در این راستا، یکی از قطب‌های مذهبی کشور محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد صابری با اشاره به رهنمودهای مقام عظمای ولایت در مورد اماکن مذهبی استان فارس خاطرنشان کرد: فرمایشات معظم‌له وظیفه مسئولان را دوچندان کرده و ما برای تحقق منویات ایشان تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

عضو شورای پشتیبانی مساجد کشور همچنین از آمادگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه کمک به بقاع متبرکه دارای سابقه تاریخی و ثبت شده، خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با همت و تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتبار مناسبی در بودجه سال 91 در مورد حمایت از بقاع متبرکه تصویب شود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول