اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه روحانیت مبارز:

تعالیم اسلام و معارف نبوی باید به طور کامل اجرا شود

خبرگزاری فارس: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: برای رسیدن به سرمنزل مقصود و سعادت واقعی باید تعالیم اسلامی و معارف نبوی را به طور کامل دنبال کنیم.

تعالیم اسلام و معارف نبوی باید به طور کامل اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام حسین ابراهیمی در جمع روحانیون، مسئولان و مردم شهرستان آزادشهر گفت: قرآن معجزه پیامبر اسلام که دستورات الهی را به صورت جامع و کاملی دارد باید بیشتر مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: باید به محتوای قرآن بیشتر توجه شود تا بهترین درس‎ها و خط و مشی‎های زندگی از آن استخراج شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطر نشان کرد: برای کسی که دنبال حقیقت دین و مسیر الهی است همان پنج آیه سوره علق کافی است تا از شأن و منزلت انسان و ارج و ارزشی که در نزد خدا دارد آگاهی پیدا کند.

ابراهیمی مهربانی و اخلاق حسنه پیامبر نسبت به سایر انسان‎ها را بزرگترین صفت ایشان و دلیل اصلی توجه حضرت باری‌تعالی به پیامبر اسلام برشمرد و مبعوث شدن ایشان به عنوان پیامبر الهی را همین برخورد متواضعانه و اخلاق نیکو با دیگران عنوان کرد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران یک الگوبرداری مناسب و صددرصدی از نهضت حضرت رسول (ص) بود و امام خمینی (ره) بعد از 1400 سال پرچم جدش حضرت محمد (ص) را گرفت و در نهایت شجاعت به مبارزه علیه شیطان زمانه پرداخت.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: در این میان رعایت اخلاق حسنه، تواضع و فروتنی ایشان با مردم که همراه و همگام با ایشان بودند سرمایه بزرگی بود که پیروزی انقلاب اسلامی را به دنبال داشت.

ابراهیمی با اشاره به شأن و منزلت انسان‎ها در پیش خدا خاطر نشان کرد: خداوند وقتی آدم را آفرید انسان را در مقام استادی و فرشتگان را در مقام شاگردی قرار داد و فرشتگان درگاه الهی موظف به یادگیری از انسان شدند و این نشان از ارزش آدمی در نزد خدایی دارد که به پیامبر اسلام (ص) در یک حدیث قدسی فرمود همه آفریده‎ها را برای خدمت به انسان آفریده‎ام و انسان را برای خودم و این یعنی اینکه ما باید قدرشناس نعمات الهی بوده و بر اساس دستورات الهی و سیره و روش پیامبران بندگان شایسته، عابد و مؤمنی باشیم.

ابراهیمی ادامه داد: مقام انسان در دنیا دستخوش تغییرات می‎شود و این بسته به عملکرد و رفتار او دارد تا جایی که می‎تواند از فرشته‎ها برتر و از حیوانات پست‎تر شود لذا با بهره‎گیری از یاد گرفتن علم و دانش که توجه به آن بسیار مورد احترام خدا و رسول خدا است در جهتی گام برداریم که عزت ما را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول