اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تربیت معلم آیت‌الله طالقانی قم خبر داد

راه‌اندازی دبیرخانه رشته معارف اسلامی در قم

خبرگزاری فارس: مسئول تربیت معلم آیت‌الله طالقانی قم از راه‌اندازی دبیرخانه رشته معارف اسلامی در مرکز تربیت معلم آیت‌الله طالقانی قم خبر داد.

راه‌اندازی دبیرخانه رشته معارف اسلامی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سیدجواد حسنی پیش از ظهر امروز در حاشیه هم‌اندیشی استادان معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان که در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، با اشاره به اهداف نخستین هم‌اندیشی استادان معارف اظهار کرد: بررسی و به روز رسانی سرفصل‌ها و منابع آموزشی رشته‌های الهیات، معارف اسلامی، دینی و عربی و همچنین تبادل تجربه، دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی استادان معارف از جمله اهداف این هم‌اندیشی است.

وی کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پژوهشی، فوق برنامه‌ای و بررسی نواقص دروس عمومی رشته معارف اسلامی مانند دروس علوم قرآن و تفسیر، فلسفه و منطق و اخلاق و تربیت را از دیگر اهداف برگزاری هم‌اندیشی استادان معارف اسلامی ذکر کرد.

دبیر علمی نخستین هم‌اندیشی استادان معارف اسلامی با بیان اینکه اکنون بیش از 240 نفر از استادان معارف از برنامه‌های این هم‌اندیشی بهره‌مند می‌شوند، گفت: استقبال خوبی از برنامه‌های این هم‌اندیشی صورت گرفته و استادان معارف اسلامی از سراسر کشور در این هم‌اندیشی حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: مدعوین این هم‌اندیشی با آسیب‌های اجتماعی در فضای سایبری آشنا شده و در زمینه شبهات مطرح شده درباره مذهب تشیع و مهدویت اطلاعات لازم را کسب می‌کنند.

حسنی از راه‌اندازی دبیرخانه رشته معارف اسلامی در مرکز تربیت معلم آیت‌الله طالقانی قم خبر داد و افزود: نتایج این هم‌اندیشی در کارگروه‌های ویژه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و به صورت اجرایی در دبیرخانه پیگیری می‌شود تا در سال آینده دومین هم‌اندیشی استادان معارف اسلامی برگزار شود.

وی با اشاره به ویژگی برجسته دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم گفت: تفکیک جنسیتی در قالب جدا بودن آموزش و فضاهای مطالعاتی و تحقیقاتی خواهران و برادران در این دانشگاه وجود دارد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول