اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس مرکز قرآنی جنت جوانه‌های سیستان:

روش‌های مفید موجب تقویت معارف اسلامی در نوجوانان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدرس مرکز قرآنی جنت جوانه‌های سیستان گفت: آگاهی‌دادن نوجوان و جوانان با استفاده از روش‌های مفید، شوق و انگیزه آنان را در کسب معارف اسلامی تقویت می‌کند.

روش‌های مفید موجب تقویت معارف اسلامی در نوجوانان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسین سیاسر ظهر امروز در جلسه‌ای به منظور ارائه راهکارهای مفید در تربیت اسلامی دانش‌آموزان در مدارس، اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین اصول حکومت اسلامی در‌ رابطه با جوانان و نوجوانان تربیت اسلامی آنان بوده، چرا که نهاد دانش‌آموز در دوران تحصیل شکل گرفته و اگر این نهاد و سرشت، اصولی و به‌ صورت صحیح تربیت شود، می‌توان گفت آنان اسلامی تربیت شده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت این مسئله در دوران نوجوانی افزود: با این حال در این راستا، دشواری‌های متعددی نیز وجود داشته که موجب شکوفانشدن استعدادها، خلاقیت‌ها، شخصیت و رشد معنوی دانش‌آموزان می‌شود.

مدرس مرکز قرآنی جنت جوانه‌های سیستان ادامه داد: مربیان و مسئولان تربیت اسلامی جوانان و نوجوانان باید با شناخت دقیق، این مشکلات را شناسایی کرده و برای درمان آن اقدام کنند.

سیاسر نقش تربیت را در زندگی و آینده جوانان و نوجوانان اساسی و پایه‌ای دانست و تصریح کرد: بر اساس این تربیت است که جوان می‌تواند اهداف خود را پایه‌ریزی کرده و خواسته‌ها و برنامه‌هایش را منظم کند و از سویی این تربیت اسلامی بوده که از ضلالت و گمراهی در برنامه‌های او جلوگیری می‌کند.

وی تأکید کرد: از مهمترین نهادها و سازمان‌هایی که می‌تواند در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج دانش‌آموزی و دیگر نهادهایی است که به‌ نوعی با امر تعلیم و تربیت ارتباط دارند.

این کارشناس قرآنی در زمینه نقش تربیت اسلامی در روابط فردی، خانوادگی و اجتماعی جوانان و نوجوانان گفت: این مسئله از اهمیت بسیاری در جامعه برخوردار بوده به ‌گونه‌ای که آثار تربیت اسلامی با شرکت آنان در نمازهای جماعت، کلاس‌های آموزشی قرآن و کارهای عام‌المنفعه نمود پیدا می‌کند.

سیاسر بیان کرد: تعامل میان خانواده و آموزش و پرورش به‌ میزان زیادی در تربیت یک نوجوان تأثیر داشته، چرا که آنان از علایق و رفتارهای خاص کودک و یا نوجوان آگاه بوده و با در میان گذاشتن آن با معلمان و متولیان امور تربیتی می‌توانند به تربیت صحیح و دینی یک دانش‌آموز کمک کنند، چرا که این دو نهاد به‌ صورت مکمل عمل می‌کنند.

وی نقش کتب درسی را بسیار محوری عنوان و بیان داشت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، معلمان را به‌عنوان یک فرد آگاه نسبت به مسائل دینی قبول دارند، این قشر می‌توانند با بیان مسائل تربیتی دینی و اعتقادی و همچنین با استفاده از کتب مربوطه و مورد سلیقه دانش‌آموزان در این راستا نقش مهمی را ایفا کنند.

مدرس مرکز قرآنی جنت جوانه‌های سیستان در زمینه راه‌کارهای مفید در تربیت اسلامی دانش‌آموزان در مدارس یادآور شد: آگاهی‌دادن و آشناسازی نوجوان و جوان با فلسفه اسلامی و چرایی و چگونگی انجام مسائل دینی از طریق خانواده، رسانه‌های گروهی همچون رادیو، تلویزیون و روزنامه با زبان نرم و با استفاده از روش‌های مفید و جذاب، شوق و انگیزه آنان را برای کسب معارف تقویت می‌کند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول