اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تشریح ویژه برنامه‌های 14 و 15 خرداد

برنامه «مولود کعبه» از رادیو معارف پخش می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر طرح و ارزیابی رادیو معارف از پخش برنامه زنده مولود کعبه از این رسانه خبر داد.

برنامه «مولود کعبه» از رادیو معارف پخش می‌شود

حجت‌الاسلام خدابخش عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: برنامه «حدیث جان»، مقدمه وصیت‌نامه امام خمینی(ره) را در زمینه شرح حدیث ثقلین تبیین کرده و الگوگیری انقلاب اسلامی از حدیث ثقلین را مطرح می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این برنامه ساعت 8 و 40 دقیقه تا 9 و 20 دقیقه هر روز صبح پخش می‌شود. 

مدیر طرح و ارزیابی رادیو معارف از تولید ویژه برنامه «عصر روح‌الله» خبر داد و افزود: این برنامه هفتم تا 14 خرداد ساعت 14 و 45 دقیقه تا 15 و 30 دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی عنوان داشت: این برنامه اندیشه‌های اقتصادی امام خمینی(ره) در زمینه بحث خودکفایی، اتکا به تولید ملی و فرهنگ مصرف بهینه را مطرح می‌کند.

عظیمی «یاد یار» را از دیگر ویژه برنامه‌های تولیدی رادیو معارف ذکر کرد و افزود: این برنامه ویژه سالروز رحلت امام خمینی(ع) بوده و از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 12 روی آنتن می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: تأسی بنیانگذار جمهوری اسلامی به سیره سیاسی و اجتماعی امام علی(ع) و به ویژه اخلاق سیاسی در این برنامه بازخوانی شده و در بخشی دیگر سخنرانی مقام معظم رهبری به صورت مستقیم از حرم امام خمینی(ره) پخش می‌شود.

مدیر طرح و ارزیابی رادیو معارف با اشاره به ویژه برنامه‌های انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به مقام رهبری گفت: در برنامه «امین امام» در روزهای 15 و 16 خرداد، تدابیر کلان مقام معظم رهبری در سطح ملی و بین‌المللی تبیین می‌شود.

تبیین شأن امام علی(ع) در برنامه نگین قرآن

وی از تولید 17 عنوان برنامه برای میلاد امام علی(ع) خبر داد و افزود: ویژه برنامه «نگین قرآن» شب میلاد امیرمؤمنان(ع) از ساعت 21 و 15 دقیقه با موضوع قرآن و امام علی(ع) پخش می‌شود.

عظیمی خاطر نشان کرد: آیاتی که در شأن علی(ع) نازل شده در این برنامه تبیین شده و نقش و تاثیر حضرت علی(ع) در تبیین و گردآوری قرآن و همراهی همیشگی پیامبر و پیشوای نخست شیعیان در این برنامه مطرح می‌شود.

وی به تولید برنامه زنده مولود کعبه اشاره کرد و گفت: این برنامه 120 دقیقه‌ای از ساعت 9 در روز میلاد امام علی(ع) از رادیو معارف پخش می‌شود.

مدیر طرح و ارزیابی رادیو معارف عنوان داشت: مباحثی در زمینه تاریخ تولد و نسب امیرمؤمنان(ع)، ایمان حضرت ابوطالب(ع) و مقام معنوی فاطمه بنت اسد در این برنامه تبیین می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: علی(ع) در آغوش پیامبر اکرم(ص) بخش دوم این برنامه بوده که به تبیین همراهی امام علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) می‌پردازد.

عظیمی ادامه داد: «صبح روشن» از دیگر برنامه‌های رادیو معارف بوده که به بیان نقش الگوهای اخلاقی و اجتماعی امام خمینی(ره) با تأسی به سیره اخلاقی امیرمؤمنان(ع) می‌پردازد.

وی یادآور شد: برنامه «شبستان» در زمینه سیره عبادی حضرت علی(ع) و برنامه «کلام امام» با موضوع پخش گزیده‌ای از سخنان امام خمینی(ره) درباره شخصیت حضرت علی(ع) از دیگر برنامه‌های تولیدی رادیو معارف است.

مدیر طرح و ارزیابی رادیو معارف با اشاره به تولید ویژه‌برنامه‌ای در زمینه قیام 15 خرداد گفت: برنامه «نیمه خرداد» روز 15 خرداد ساعت 11 پخش می‌شود و این برنامه به تبیین دستاوردهای این قیام می‌پردازد.

وی خاطر نشان کرد: رویکرد کلی برنامه‌های رادیو معارف پاسخگویی به شبهات بدون دامن زدن به شبهه‌ها بوده، بنابراین ضمن اشاره به الگوهای قرآنی به این شبهات و سئوالات پاسخ داده می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول