اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به قلم آیت‌الله مصباح‌یزدی

معارف قرآن منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر تدوین و نشر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ کتاب معارف قرآن 2 (جهان‌شناسی) در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

معارف قرآن منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب معارف قرآن 2 (جهان‌شناسی) اظهار کرد: این کتاب اثر آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی بوده و شامل جلد دوم مجموعه کتاب‌های معارف قرآن است.

وی با بیان اینکه این کتاب از پنج فصل و 16 درس تشکیل شده است گفت: قرآن و مسائل جهان‌شناختی، آفرینش جهان، پدیده‌های جهان و حکمت آفرینش آنها، فرشتگان، جن و شیاطین عناوین فصل‌های این کتاب است.

مدیر تدوین و نشر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: درس‌های این کتاب شامل «آیات جهان‌شناسی، اهداف و نگرش‌ها»، «شیوه صحیح مبارزه با آیات جهان‌شناسی»، «گستره عالم و معنای آسمان و زمین»، «تعداد آسمان‌ها و زمین و مدت خلقت آنها»، «چگونگی استقرار آسمان‌ها و حفظ آنها»، «پدیده‌های کیهانی»، «پدیده‌های جوی»، «پدیده‌های زمین»، «اوصاف و ابعاد فرشتگان»، «جن»، «شیطان و کارهای او» و «شیاطین جن و نفوذ به آسمان‌ها» است.

وی گفت: معارف قرآن 2 (جهان‌شناسی) پژوهشی در قلمروی مباحث جهان‌شناختی قرآن بوده و هدف اصلی آن ارائه دیدگاه قرآن در باب مسائل مربوط به کیهان، پدیده‌های جوی، زمینی و موجودات عالم از قبیل فرشتگان است.

روحانی بیان کرد: مبنای کار این کتاب بر اصل گفتارهای درس استاد مصباح‌یزدی در فاصله سوم فروردین تا 29 فروردین 61 گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در ابتدای هر درس عنوان، مطالب محوری، اهداف درس و در انتها خلاصه درس‌ها، پرسش‌ها و منابع برای مطالعه بیشتر و برخی اوقات یادداشت افزوده شده است.

در درس اول با عنوان آیات جهان‌شناسی، اهداف و نگرش‌ها آمده است: به اعتقاد ما در قرآن کریم بحث درباره جهان، طبیعت، پدیده‌ها و جنبه مادی و طبیعی وجود انسان به طور استردادی به میان آمده و شاید هیچ آیه‌ای به طور مستقل مسئله آفرینش جهان، کیفیت وجود آسمان‌ها و زمین، پدیده‌ها و موجودات این عالم را طرح نکرده باشد، بلکه این بحث با اهداف دیگر بیان شده که به طور مختصر در این کتاب اشاره می‌شود.

کتاب معارف قرآن 2 (جهان‌شناسی) در 360 صفحه وزیری آماده شده و با قیمت 5 هزار و 500 تومان و تیراژ 3 هزار نسخه در آینده‌ای نزدیک چاپ و وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول