اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری سیستان‌وبلوچستان:

نصرت‌آباد همچنان از محرومیت رنج می‌برد

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان‌وبلوچستان گفت: چهره محرومیت بر پیشانی نصرت‌آباد نمایان است.

نصرت‌آباد همچنان از محرومیت رنج می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان محمدرضا طاهری صبح امروز در حاشیه بازدید از شهرستان نصرت‌آباد اظهار داشت: تلاش‌های انجام شده در این شهرستان هنوز نتوانسته چهره محرومیت را از پیشانی استان بردارد و این شهرستان که در جاده ترانزیتی و نزدیک مرز قرار دارد، از چهره مناسبی برخوردار نیست.

وی افزود: اگر در اثر کوتاهی ما جرمی در جامعه اتفاق بیافتد، مسئول خواهیم بود و بهتر است قبل از وقوع جرم به دنبال پیشگیری باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان‌وبلوچستان با تاکید بر اینکه خدمتگزاری به مردم افتخار است، گفت: ‌برخی از مشکلات این شهرستان مربوط به مسائل هویتی است که با راه‌اندازی آزمایشگاه DNA در مرکز استان، می‌توان آن را حل کرد، اما باید این اقدام هر چه سریع‌تر انجام شود.

طاهری بیان داشت: نبود امکانات رفاهی و معیشتی در این شهرستان سبب شده تا بسیاری از مردم این شهرستان به مرکز استان مهاجرت کنند.

وی افزود: مشکل عدم ثبت ازدواج و طلاق در این شهرستان و به تبع آن نداشتن شناسنامه، این شهرستان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: جوانان این شهرستان که فاقد شناسنامه هستند با چه انگیزه‌ای تحصیل کنند و چه آینده‌ای در انتظار آنان خواهد بود.

طاهری بر فرهنگ‌سازی در این شهرستان و آگاهی به مردم برای ثبت ازدواج و طلاق و آشنایی با مسائل حقوقی تاکید کرد و گفت: باید روحیه را به مردم تزریق و نصرت‌آباد را زنده کرد.

بخشدار پیشین نصرت‌آباد نیز در این بازدید گفت: در حال حاضر، هیچگونه جاذبه‌ای برای حضور مردم در نصرت‌آباد وجود ندارد و خدمات در این شهرستان  بسیار پایین است.

حسین اله‌دادی افزود: روح زندگی باید در مردم نصرت‌آباد ایجاد شود و متناسب شرایط محیطی این شهرستان، فرصت‌های اشتغال و امکانات معیشتی در حداقل فراهم شود.

وی ادامه داد: اگر به مشکلات مردم این شهرستان  رسیدگی نشود، ناامنی به منطقه باز می‌گردد.

مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان نیز با بیان اینکه استعدادها در این شهرستان نهفته باقی مانده و شناسایی نشده است، گفت: عدم عدالت در توزیع امکانات، اعتبارات خیلی از منابع را از بین برده است.

محسن مسعودیان‌راد بیان کرد: باید امروز با نگاهی جامع‌تر به مشکلات توجه کنیم و به فکر عامه مردم باشیم تا شاهد نابودی روستاها و افزایش محرومیت‌ها نباشیم.

وی افزود: در روستاها، جاذبه‌های لازم ایجاد نشده و جمعیت به سمت شهرها در حال حرکت است.

مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان سطحی‌نگری و حل موقتی مشکلات را مانند مسکن و غیره را درمان موقت دانست و تاکید کرد: مشکلات باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

مسعودیان‌راد تصریح کرد: اگر مردم پای کار نباشند، تلاش‌های دولت به ثمر نخواهد نشست.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول