اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

28 خرداد ماه

همایش کارآفرینی و صنایع دستی در کرج برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج از برگزاری همایش کارآفرینی و صنایع دستی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خبر داد.

همایش کارآفرینی و صنایع دستی در کرج برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری این شهرستان، بهروز ورمحمدی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری این امر را نیازمند نگرش واقع بینانه و عملی دانست و اظهار داشت: حرکت به سمت تحقق شعار سال جاری نیازمند تدوین برنامه‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: حوزه فرهنگی با توجه به دغدغه‌های ویژه همواره سعی در  بسترسازی مناسب در زمینه‌های مختلف دارد و در این میان حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های این حوزه در سال جاری است.

این مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری همایش کارآفرینی و صنایع دستی در کرج گفت: کار آفرینی به عنوان موضوعی است که امروزه توجه بیشتر برنامه‌ریزان را جلب کرده است که این توجه ناشی از نقش ارزنده آن در ایجاد ثروت و رفاه و هم چنین ایجاد اشتغال در جامعه است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدات خانگی و صنایع دستی می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شود، بیان کرد: توسعه و گسترش صنایع دستی به عنوان یک صنعت بومی نیازمند بسترسازی است و این مهم می‌تواند با ترغیب مردم به تهیه و خرید تولیدات داخلی و صنایع دستی اصیل ایرانی موجبات پیشرفت و شکوفایی این صنعت را در کشور فراهم کند.

ورمحمدی ادامه داد: استان البرز با قابلیت‌های فراوان فرهنگی و وجود قومیت‌های مختلف مجموعه‌ای غنی از فرهنگ‌های مختلف را در خود جای داده که می‌تواند در صورت حمایت و توجه بسترهای رشد صنایع دستی و عرضه آن را فراهم کند.

تجلیل از هنرمندان جوان کارآفرین

نماینده امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز نیز با اشاره به برگزاری این همایش عنوان کرد: برگزاری همایش کارآفرینی و صنایع دستی به ارائه و بررسی راهکارهای توسعه اشتغال و افزایش انگیزه در کارآفرینان علاقمند به فعالیت در این بخش در جهت بسط و توسعه صنایع دستی می‌پردازد.

علی خلیلی افزود: در این همایش همچنین از جوانان هنرمند کارآفرین تجلیل به عمل خواهد آمد.

این مسئول یادآور شد: این همایش یکشنبه 28 خرداد ماه جاری در محل فرهنگسرای کوثر واقع در چهار راه کارخانه قند از ساعت 9 تا 12 با حضور علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا این گردهمایی نقطه عطفی در رونق و شکوفایی اجتماعی و اقتصادی در این استان شود.

این همایش به همت معاونت فرهنگی - اجتماعی شهرداری کرج، اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان و کانون حقیقت جوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول