اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

کارآفرینی اصلی‌ترین راهکار رفع بیکاری است

خبرگزاری فارس: کارشناس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: کارآفرینی یکی از اصلی‌ترین راهکار برای برطرف کردن بیکاری در دنیای امروز و جزو شاخص‌های اساسی رشد و توسعه کشورها است.

کارآفرینی اصلی‌ترین راهکار رفع بیکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جواد دلجوی‌شهیر در جلسه بررسی نقش سرمایه‌های اجتماعی در کارآفرینی و اشتغال، نظم و امنیت، اظهار کرد: نیروی انسانی محوری‌ترین عاملی است که سرمایه‌های اجتماعی را مطرح می‌کند، سرمایه‌هایی که شامل دانش، مهارت، روابط و الزامات خانوادگی، سازمانی و اجتماعی نیروی کار می‌شوند.

وی، افزود: باید توجه کرد که امروزه بازار کار جهانی تحت تاثیر پدیده‌های نوینی قرار گرفته‌اند که به نیروی انسانی مانند سرمایه‌های اصلی در اقتصاد نگاه می‌کنند.

این کارشناس، سرمایه‌های انسانی و اجتماعی را نیازمند طرح‌ریزی، برنامه‌ریزی و سازماندهی دانست و تصریح کرد: تقویت این سرمایه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی، ادامه داد: ضروری است که فعالان، مسئولان و برنامه‌ریزان بازار نیروی کار در کشور ما نیز به این پدیده‌های نوظهور توجه کنند و سیاست‌ها و راهکارهای خود را با توجه به آنها انجام دهند.

دلجوی‌شهیر، کارآفرینی را یکی از اصلی‌ترین راهکار برای برطرف کردن بیکاری در دنیای امروز نامید و ابراز کرد: کارآفرینی یکی از شاخص‌های اساسی رشد و توسعه کشورهای توسعه یافته است.

وی، در تعریف کارآفرینی بیان کرد: کارآفرینی به معنای توانایی شهروندان و سرمایه‌گذاران برای مشارکت در ایجاد کسب و کارهای جدید یا بازسازی ساختارهای موجود به منظور تطبیق با تغییرات محیط اقتصادی و سیاسی است که کارآفرینی را تحت تاثیر عوامل زیادی قرار می‌دهد.

کارشناس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد: هر دولتی که به دنبال رشد و توسعه است باید به بررسی عواملی که در توسعه کارآفرینی یا ممانعت از آن موثر هستند توجه فراوان داشته باشد و هر یک از آنها به طریقی کارآفرینی را متاثر می‌کند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول