اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد

ایجاد مهدکودک و مدارس کارآفرینی/ گسترش آموزش‌های کارآفرین

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه کارآفرینی را مهم‌ترین پیش‌نیاز اشتغال‌زایی دانست و از ایجاد مهد کودک‌ها، مدارس و دانشکده‌های کارآفرینی در سطح کشور برای تحقق این مهم خبر داد.

ایجاد مهدکودک و مدارس کارآفرینی/ گسترش آموزش‌های کارآفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدرضا سپهری در کارگروه اشتغال استان کردستان در سنندج اظهار کرد: گرایش‌های کارآفرینی در همان سنین کودکی باید در انسان‌ها ایجاد شود و این مهم نیازمند انجام کارهای اساسی در سطح مدارس و مهدهای کودک است.

وی نوآوری را از مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه هر جامعه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: توجه به بحث نوآوری در کارگروه اشتغال و بررسی مباحث و موضوعات پیرامون آن الزامی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تشویق و استقبال از ایده‌های نو تاکید کرد و افزود: ایجاد رقابت در بین سازمان‌ها از طریق خلق ایده‌ها و طرح‌های جدید است که باید در این راستا اقدامات بسیاری صورت گیرد.

سپهری جذب گردشگران داخلی و خارجی را از عوامل مهم پیشرفت و رونق دانست و گفت: باید با استفاده از راهکارهای درست و کارآمد و بهره‌گیری از مناطق بکر گردشگری بستر را برای جذب گردشگران فراهم کرد.

وی در ادامه گفت: سطح قیمت‌ها، درآمد و سطح تولید ملی، توزیع درآمد در بین اقشار جامعه و نرخ بیکاری از دغدغه‌های همیشگی سیاست‌گذاران و دولت‌مردان در هر جامعه‌ای است.

سرمایه‌گذاری و تولید بستر تعادل بازار کار

به گفته سپهری، تورم و بیکاری دو شاخص مهم اقتصاد به‌شمار می‌رود و ارزیابی و سنجش وضعیت هر کشور از طریق شاخص‌هایی همچون تورم، بیکاری، رشد تولید ملی و بهبود توزیع درآمد صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد تعادل در بازار کار با سایر بازارهای اقتصادی متفاوت است، تصریح کرد: تعادل در بازار کار تنها با ایجاد سرمایه‌گذاری و افزایش تولیدات امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، باید تولید، امنیت و سرمایه‌گذاری تحقق یابد تا شاهد ایجاد اشتغال در جامعه باشیم.

سپهری تصریح کرد: اشتغال متغیری بسیار حساس است که در صورت عدم توجه به آن باید هزینه‌هایش را که به شکل آسیب‌های اجتماعی بروز می کند، بپردازیم.

وی افزود: اشتغال فرایندی است که به شکل تاخیری و تدریجی انجام می‌شود به گونه‌ای که اگر امروز برای اشتغال هزینه شود باید چندین سال دیگر منتظر نتیجه و ثمر آن باشیم.

سپهری خواستار تغییر نگرش مدیران و مسئولان در مورد اهمیت و نقش کارآفرینی به‌عنوان پرچم‌داران توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال را خواستار شد.

به گفته وی، اصلاح بروکراسی اداری، حمایت و تشویق سرمایه‌گذاران، تغییر رفتار در برخورد با کارآفرینان و تسهیل در قوانین و مقررات از مهم‌ترین پیش‌نیازهای توسعه سرمایه‌گذاری و به تبع آن اشتغال‌زایی است.

توسعه خوشه‌های کسب کار

معاون وزیر کار و امور اجتماعی بر توسعه خوشه‌های کسب کار تاکید کرد و گفت: توسعه خوشه‌های کسب کار در بهبود فضای کسب کار نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

سپهری افزود: برای توسعه خوشه‌های کسب و کار و شناسایی خوشه‌ها، ارتباط با ذی‌نفعان و عامل توسعه خوشه‌ها ضرورتی انکارناپذیر است.

وی در ادامه به تدوین سند توسعه استان اشاره کرد و لازمه تحقق و اجرای آن را همت و عزم همه مسئولان دانست و گفت: مسئولان استان کردستان برای عملیاتی کردن این سند به‌عنوان یک میثاق همه‌جانبه نگاه کنند.

وی گفت: لازمه توسعه هر جامعه‌ای وجود مدیران کارآفرین در بدنه اداری و سازمانی آن جامعه است که آموزش 100 نفر از مدیران استان برای تربیت مدیران کارآفرین، تحول‌گرا و با ذهنی توسعه‌گرا از نیازهای مهم استان است.

ضرورت تشکیل انجمن توسعه استان کردستان

وی تشکیل انجمن توسعه استان با حضور مدیران اثرگذار، کارآفرین، نخبگان دانشگاهی و خیرین را ضروری دانست و گفت: تشکیل این انجمن مسیر رفع موانع، تقویت و شکوفایی استعدادها و توسعه همه‌جانبه استان را تسهیل می‌کند.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایجاد مهدکودک‌ها، مدارس و دانشکده‌های کارآفرینی در سطح استان با رویکرد خلاقیت و نوآوری از دیگر نیازهای مهمی است که می‌تواند در روند توسعه استان و رفع مشکل بیکاری آن نقش مهمی داشته باشد.

اجرای طرح یک روستا یک محصول در کردستان

وی خواستار اجرای طرح یک روستا یک محصول در 50 روستای استان کردستان شد و افزود: اجرای این طرح با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در حوزه کشاورزی در استان وجود دارد می‌تواند علاوه بر تسریع در روند توسعه بخش کشاورزی، زمینه‌ساز ایجاد اشتغال‌ پایدار در استان شود.

سپهری بر ایجاد پنجره‌های واحد خدمات‌رسانی به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در کردستان تاکید کرد و گفت: باید با ایجاد این پنجره مسیر جذب سرمایه‌گذاران و اجرای طرح‌های مختلف در این استان را فراهم کرد.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایجاد این پنجره‌ها در کنار تسریع در توسعه استان با اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها مانع از منصرف شدن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به‌دلیل گیردارهای ادارای می‌شود.

وی در پایان بر گسترش آموزش‌های کارآفرینی تاکید کرد و افزود: مشکل بیکاری تنها با گسترش آموزش‌های کارآفرینی محقق می‌شود.

انتهای پیام/س10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول