اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

1000 نفر مراحل کارآفرینی را در چهارمحال و بختیاری فراگرفتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از هزار نفر مراحل کارآفرینی و کسب و کار را در این استان فراگرفتند.

1000 نفر مراحل کارآفرینی را در چهارمحال و بختیاری فراگرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، داوود شیوندی ظهر امروز در سومین جشنواره کسب و کار و کارآفرینی در شهرکرد اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین اداره کار و جهاد دانشگاهی استان منعقد شده، افزون بر ‌هزار نفر، مراحل آموزش کارآفرینی و کسب و کار را در این استان فراگرفتند.

وی افزود: آموزش زمانی کارآمد خواهد بود که منجر به شغل و درآمد شود و افرادی که آموزش‌های لازم را در این راستا فراگرفته‌اند باید با جدیت و پشتکار به دنبال ایجاد فضای کسب و کار باشند.

شیوندی تصریح کرد: تمام افرادی که آموزش کارآفرینی می‌بینند می‎توانند با تشکیل تعاونی‌های هفت نفر به بالا تعاونی تشکیل داده و از مزایای بخش تعاون بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تسهیلات خوب بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون به کسانی که ایده‌های نو طرح کنند تسهیلات بسیار خوبی اعطا می‌کند.

شیوندی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 300 شرکت تعاونی در این استان تشکیل شد، افزود: این شرکت‌ها در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی فعالیت می‌کنند.

وی 40 درصد ساخت ‌‌و سازهای مسکن مهر استان را در بخش تعاون دانست و اظهار داشت: در همین راستا بیش از 6 هزار واحد مسکونی در حال ساخت وجود دارد که 25 درصد از این واحدها قابل واگذاری هستند و سایر واحدها از پیشرفت 70 درصدی برخوردار هستند.

شیوندی همچنین از نزولی شدن حوادث ناشی از کار در این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته به دلیل بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای تولیدی، شاهد کاهش حوادث در حین کار بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت توجه جوانان استان به مباحث کارآفرینی تاکید و خاطرنشان کرد: از جوانان استان دعوت می‌کنیم تا با مراجعه به کلاس‌های کارآفرینی، با مراحل تشکیل تعاونی آشنا و در راستای عملی کردن ایده‌هایشان تلاش کنند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول