اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش کارآفرینان مازندران:

کارآفرینی اساس توسعه کشور است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش کارآفرینان مازندران گفت: کارآفرینی اساس توسعه کشور است.

کارآفرینی اساس توسعه کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل محمد باقری در اختتامیه نخستین جشنواره استانی دانشجویان ایده‌پرداز، مخترع و کارآفرین دانشگاه‌های مازندران اظهار داشت: ما نیازمند حمایت بیشتر در بخش تبدیل تئوری و عمل هستیم.

وی افزود: ما هم علم و هم ثروت داریم ولی نتوانستیم ثروت را به خدمت علم بگیریم و این علم‌ها را عملیاتی کنیم، کشور در بخش عمل کردن دچار ضعف است.

باقری داشتن انگیزه مناسب را رمز موفقیت دانست و بیان کرد: طی سال‌های گذشته کشور دچار غفلت استراتژیکی شده است و بیشتر به تئوری و علم پرداخته است و آنگونه که شایسته بود به عمل نپرداخته است.

وی تصریح کرد: توسعه هر کشوری به عمل آن است، کشور ژاپن به علت توجه به شرکت‌های بزرگ و کشورهایی چون ترکیه با توجه به کسب و کار کوچک به قدرت رسیدند.

باقری اذعان کرد: اندونزی دارای وزارت کارآفرینی و آمریکا مهد کارآفرینی است که بیش از 2 هزار دانشگاه کارآفرینی در آمریکا مشغول تدریس به دانشجویان از مقطع کارشناسی تا دکتری هستند.

وی اظهار داشت: در ژاپن 6 میلیون شرکت ثبت شده است، در آمریکا 8 میلیون شرکت ثبت شد اما در ایران تنها 50 هزار شرکت ثبت شده وجود دارد.

باقری اذعان کرد: باید استراتژی درستی درباره توسعه داشته و اساس توسعه را بر کارآفرینی قرار دهیم اما کارآفرینی تنها به سخن گفتن و برگزاری جشنواره نیست.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه و صنعت به هم اعتماد ندارند افزود: اهمیت و تعامل صنعت و دانشگاه در کشورهای دیگر موجب شده که در کشور لندن به کارآفرینان خود لقب قهرمانان صنعتی دهند.

باقری با بیان این مطلب که عدم رشد کارآفرینی به علت عدم شناخت کارکرد کارآفرینی است بیان کرد: باید دولتمردان وارد عرصه شوند، باید بفهمند که کارآفرینی چیست و موجب چه پیشرفت اقتصادی می‌شود. دولتمردان ما هنوز کارآفرینی را ایجاد اشتغال می‌دانند در حالی که اشتغال نتیجه کارآفرینی است.

این مسئول با اشاره به اینکه 25 غرفه در این جشنواره وجود داشته است اظهار داشت: 71 ایده و 42 اختراع و ابتکار به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از سه دوره داوری در نهایت پنچ ایده، پنچ ابتکار و سه طرح کارآفرینی به عنوان طرح برتر انتخاب شدند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول