اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان:

99.9 درصد شالیزارهای استان گیلان زیر کشت رفت/ برنج "گوهر" روانه بازار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان از زیر کشت رفتن 99.9 درصد شالیزارهای استان خبر داد و گفت: نخستین خوشه‌های برنج در املش به بار نشست.

99.9 درصد شالیزارهای استان گیلان زیر کشت رفت/ برنج "گوهر" روانه بازار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج بنیادی عصر امروز در جلسه جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه سال گذشته در این زمان 98 درصد اراضی کشاورزی گیلان زیر کشت برنج رفته بود، اظهار کرد: امسال از نظر زمان کشت، نسبت به سال گذشته جلوتر هستیم و هنوز هم وقت برای کشت بقیه اراضی باقیمانده برنج وجود دارد.

وی، به انجام وجین نخست در بیشتر زمین‌های شالیکاری گیلان اشاره کرد و گفت: پنجه‌زنی نیز در 70 درصد زمین‌های کشاورزی صورت گرفته است.

این مسئول، با اشاره به تحویل کود شیمیایی در گیلان اذعان کرد: بالغ بر 28 هزار تن کود نیاز استان است که تاکنون 27 هزار تن آن تامین شده و بالغ بر یک‌هزار تن دیگر مورد نیاز است.

وی درباره تولید رقم برنج "گوهر" در گیلان بیان کرد: این کار مشترک با همکاری موسسه تحقیقات برنج کشور در یک‌هزار و 100 نقطه از روستاهای مختلف گیلان انجام شده است.

بنیادی، با اشاره به کاهش آمار آتش زدن کاه و کلش برنج در گیلان، تصریح کرد: با ترویج فرهنگ استفاده بهینه از کاه و کلش برنج و نیز اطلاع‌رسانی گسترده توسط رسانه‌ها این امر کاهش یافته است.

وی، از تامین 500 دستگاه بیلر برای بسته‌بندی کاه و کلش در مزارع برنج در سال 90 خبر داد و خاطرنشان کرد: با این روش عوامل مخرب محیط زیست نیز کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول