اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی رودسر خبر داد

توزیع 95 درصد کود اراضی شالیزاری رودسر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی رودسر از توزیع 95 درصد کود اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

توزیع 95 درصد کود اراضی شالیزاری رودسر

احسان‌الله مشتاق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر، درباره وضعیت توزیع کود مورد نیاز شالیزارهای این شهرستان گفت: توزیع کود مورد نیاز اراضی شالیزاری رودسر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در 50 درصد شالیزارهای رودسر عملیات نشاکاری برنج انجام شده است، تصریح کرد: ارقام بومی‌ محلی برنج نظیر هاشمی، دیلمانی و علی‌کاظمی عمده‌ترین کشت برنج در رودسر را دارا هستند.

این مسئول درباره کشت برنج نوع گوهر اصلاح شده در رودسر ابراز کرد: سال گذشته به صورت الگویی برنج گوهر در 50 هکتار رودسر کشت شد و امسال بیش از 200 هکتار اراضی شالیزاری رودسر به کشت برنج پرمحصول گوهر اختصاص یافته است.

وی با اشاره به برنامه‌های حفظ نباتات در سال جاری، اذعان کرد: شبکه مراقبت محصولات زراعی و باغی در 4 هزار و 600 هکتار از زمین‌های کشاورزی رودسر در حال اجرا است.

مشتاق ردیابی آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای و اجرای مبارزه بیولوژیک علیه شپشک توت در باغ‌های توت را از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی رودسر عنوان کرد و افزود: این طرح مبارزه‌ای در 220 هکتار اراضی شالیکاری رودسر اجرایی شده است.

وی پیش‌آگاهی و کنترل آفات و بیماری‌های گندم، برنج، حبوبات، سبزی و صیفی‌جات در یک هزار و 200 هکتار اراضی رودسر را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی این شهرستان برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی رودسر خاطرنشان کرد: سال گذشته کنترل آفت پروانه سفید اشجار در 50 هکتار، ضد عفونی کردن بذر برنج و گندم در 400 هکتار و پیش آگاهی و کنترل آفت ملخ در هزار و 500 هکتار اراضی شالیکاری رودسر اجرا شده است.

وی کنترل و نظارت ورود و خروج مواد غذایی گیاهی از گیلان به مازندران و برعکس، به میزان 980 تن و کنترل ورود و خروج انواع نهال از مرز چابکسر به مازندران و برعکس به مقدار 18 هزار و 500 اصله را از دیگر اقدام‌های جهاد کشاورزی رودسر در واحد حفظ و نباتات ذکر کرد.

مشتاق یادآور شد: سال گذشته مبارزه با جوندگان مضر کشاورزی در سطح یک هزار و 700 هکتار و اجرای شبکه مراقبت محصولات زراعی و باغی رودسر انجام گرفته است.

به گفته وی رودسر دارای 10 هزار و 700 هکتار شالیزار است.

ا‌نتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول