اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر:

25 درصد اراضی شالیزاری قائمشهر یکپارچه‌سازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر گفت: 25 درصد از اراضی شالیزاری قائمشهر نوسازی و یکپارچه‌سازی شد که این میزان برای کشت مکانیزه برنج کافی نیست.

25 درصد اراضی شالیزاری قائمشهر یکپارچه‌سازی شد

یوسفعلی رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان قائمشهر، کمبود ماشین‌آلات مکانیزه و کوچک بودن زمین‌های کشاورزی را در این شهرستان از دلایل عدم تمایل کشاورزان به کشت مکانیزه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر همه اراضی شهرستان قائمشهر یکپارچه‌سازی و کشت مکانیزه شود 40 درصد هزینه تولید کاهش می‌یابد.

رحیمی از یکپارچه‌سازی 25 درصد اراضی شالیزاری قائمشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان اراضی نوسازی شده برای کشت مکانیزه برنج کافی نیست.

این مسئول با اشاره به کشت مکانیزه برنج در 400 و 750 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان قائمشهر در سال‌های 89 و 90 بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری یک میلیون و 100 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قائمشهر کشت مکانیزه ‌شد که نیازمند ورود ماشین‌آلات نشاء و بانک نشاء و تجهیز و نوسازی اراضی است تا موجب رغبت و تشویق کشاورز به کشت مکانیزه شود.

رحیمی با اشاره به سال تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، برنج مازندران را که 44 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داد تولید ملی استان ذکر و متذکر شد: مرکبات، مرغ، تخم مرغ و دانه‌های روغنی و دام‌های مازندران باید به عنوان تولید ملی حمایت شوند تا از گردونه تولید خارج نشوند.

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر اذعان داشت: با توجه به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و اولویت دولت به بخش کشاورزی امید است شاهد تخصیص بودجه مناسب به این بخش در سال جاری باشیم.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول