اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد

نشاکاری 360 هکتار از شالیزارهای لرستان به صورت مکانیزه

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حال حاضر نشاکاری در سطح 360 هکتار از شالیزارهای برنج استان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

نشاکاری 360 هکتار از شالیزارهای لرستان به صورت مکانیزه

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان عظیم دادگر گفت: سطح شالیزارهای برنج استان 4 هزار و 200 هکتار است که پیش‌بینی می‌شود، امسال 24 هزار تن برنج از این سطح برداشت شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده شالیزارهای لرستان در شهرستان‌های دورود، بروجرد و ویسیان خرم‌آباد واقع شده، اظهار داشت: با توجه به کیفیت مناسب این محصول، برنج لرستان به خارج از استان نیز صادر می‌شود.

دادگر با اشاره به اینکه زمان خزانه‌گیری برنج در لرستان فروردین‌ماه است، گفت: نشاکاری محصول برنج نیز خرداد و کار برداشت آن در مهرماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنج تولیدی در لرستان شامل ارقام هاشمی، دم‌سیاه، طارم و فجر شفق است، تصریح کرد: سال گذشته 22 هزار تن محصول برنج در استان تولید و برداشت شد و با توجه به اینکه در شالیزارهای برنج استان هیچ نوع سمی استفاده نمی‌شود، برنج تولیدی استان یک نوع محصول ارگانیک محسوب می‌شود.

دادگر کیفیت محصول برنج تولیدی لرستان را بسیار مطلوب دانست و افزود: با توجه به کیفیت مناسب این محصول، برنج لرستان به خارج از استان نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/ل30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول