اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا خبر داد

آغاز نشاکاری برنج در شالیزارهای صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا از آغاز نشاکاری برنج در 28 هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

آغاز نشاکاری برنج در شالیزارهای صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، نعمت قاسمی عصر امروز در جریان بازدید از خزانه‌های برنج در این شهرستان با اشاره به آغاز فصل کشاورزی و کشت محصول برنج در گیلان اظهار داشت: نشاکاری برنج در صومعه‌سرا همزمان با سراسر گیلان آغاز شده است.

وی صومعه‌سرا را از تولید کنندگان مطرح در امر تولید برنج در کشور دانست و افزود: بالغ بر 28 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت برنج اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با اشاره به کشت خزانه‌های برنج در شالیزارها و وضعیت کنونی آنها با توجه به شرایط آب و هوای استان اذعان کرد: اکنون 45 درصد از کشاورزان صومعه‌سرایی خزانه‌های برنج خود را برای آغاز نشای برنج فراهم کرده‌اند.

به گفته وی وضعیت خزانه‌های برنج تا به امروز بسیار مطلوب بوده و هیچ مشکلی از نظر آسیب به آنها گزارش نشده است.

قاسمی به میزان انجام شخم نخست شالیزارهای صومعه‌سرا اشاره کرد و بیان داشت: با همکاری کشاورزان در سه بخش مرکزی، میرزا کوچک و تولمات بالغ بر 75 درصد از شالیزارهای این شهرستان شخم نخست زده شده است.

وی با درباره مزایای شخم نخست افزود: مبارزه فیزیکی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، از بین بردن لارو ساقه‌خوار که در داخل علف‌های هرز و باقی‌مانده برنج سال قبل در خواب زمستانی به‌ سر می‌برد، از جمله مزایای شخم نخست است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا، نخستین نشای برنج در صومعه‌سرا را در یکی از روستاهای بخش گوراب‌زرمیخ اعلام کرد.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف این نهاد را توزیع کود کشاورزی همزمان با آغاز فصل شالیکاری به کشاورزان ذکر کرد و ادامه داد: از ابتدای فعالیت شالیکاری و با توجه به مراجعات کشاورزان حدود 60 درصد از کودهای کشاورزی شالیکاران در صومعه‌سرا توزیع شده است.

قاسمی با بیان اینکه توزیع کودهای کشاورزی همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: شالیکاران صومعه‌سرایی که تاکنون کودهای کشاورزی خود را دریافت نکرده‌اند می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی تاثیر مثبت شخم نخست را مرزکشی و خزانه‌گیری آسان دانست و تصریح کرد: کشاورزان از کودهای پایه نظیر فسفات و پتاس به دلیل دیر جذب شدن آن در شخم نخست استفاده کنند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول