اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا خبر داد

رهاسازی 22 هزار قطعه بچه‌ماهی در شالیزارهای صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا از رهاسازی 22 هزار قطعه بچه‌ماهی قزل‌آلا در شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

رهاسازی 22 هزار قطعه بچه‌ماهی در شالیزارهای صومعه‌سرا
رضا شاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به اهمیت راهکارهای مناسب برای افزایش درآمد کشاورزان در مناطق روستایی این شهرستان، اظهار داشت: طرح‌ها و برنامه‌های زیادی برای تحقق افزایش درآمدهای کشاورزان وجود دارد که اجرای طرح کشت دوم یکی از مهم‌ترین آنهاست.
وی با بیان اینکه اقدام‌های خوبی در راستای اجرای طرح کشت دوم در مزارع و شالیزارهای این شهرستان انجام شده است، افزود: بالغ بر دوهزار و 500 مترمربع از شالیزارهای صومعه‌سرا در سال جاری به کشت دوم در زمینه پرورش ماهی قزل‌آلا اختصاص یافته است.
رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا، تصریح کرد: این مقدار مساحت در پنج روستا و توسط پنج خانوار کشاورز صومعه‌سرایی صورت گرفته است.
وی با اشاره به تعداد ماهیان پرورشی در شالیزارهای زیرکشت دوم در صومعه‌سرا اذعان داشت: امسال برای حمایت از قشر کشاورز و همچنین برای ایجاد درآمدزایی مضاعف، بالغ بر 22 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در شالیزارهای صومعه‌سرا رهاسازی شد.
شاد، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود هفت تن ماهی قزل‌آلا از شالیزارهای منتخب برداشت شده و به بازار مصرف عرضه شود.
وی با اشاره به تولید و پرورش انبوه گونه‌های مختلف ماهی در صومعه‌سرا، بیان داشت: صومعه‌سرا با دارا بودن 56 درصد از مساحت تالاب بین‌المللی انزلی و رودخانه‌های دایمی و فصلی، دومین شهرستان مهم و پررونق در بخش آبزی‌پروری گیلان محسوب می‌شود.‌
رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا به تولید سالانه ماهیان گرمآبی و سردآبی در این شهرستان، اشاره کرد و گفت: سالانه با همکاری آبزی‌پروران بالغ بر 3 هزار قطعه از انواع بچه ماهی گرمآبی و 800 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.
وی، مزارع منفرد ماهیان گرمآبی در صومعه‌سرا را بیش از یک‌هزار و 400 هکتار با تولید 7 هزار تن ماهی در سال عنوان کرد.
شاد، یکی از مهم‌ترین بخش آبزی‌پروری در گیلان را ویژه پرورش ماهیان زینتی یا آکواریومی دانست و افزود: در ابتدای امسال بالغ بر 150 هزار قطعه از انواع ماهیان زینتی در صومعه‌سرا تکثیر و پرورش یافته است.
وی، صدور مجوزهای لازم پرورش ماهی برای آبزی‌پروران، اجرا و نظارت پروژه ماهی‌دار کردن آب‌بندان‌ها، اجرا و نظارت بر پروژه کشت توأم برنج و ماهی و نظارت بر پروژه‌های کشت دوم قزل‌آلا در شالیزارها را از دیگر اقدام‌های اداره شیلات صومعه‌سرا در سال جاری ذکر کرد.
این مسئول، از وجود 306 پهنه آب‌بندان در سه بخش مرکزی، گوراب‌زرمیخ و تولمات صومعه‌سرا خبر داد و یادآور شد: از این تعداد بالغ بر 125 پهنه آب‌بندان فعال است.
وی، درباره وضعیت آب‌بندان‌های ماهی‌دار شده صومعه‌سرا، بیان داشت: امسال 26 پهنه آب‌بندان با مساحت 86.4 هکتار ماهی‌دار شده‌اند که بالغ بر 138 هزار و 240 قطعه ماهی در آنها پرورش یافته و تولید می‌شود.
به گفته شاد تا پایان امسال از مقدار مذکور آب‌بندان، حدود 256 تن ماهی تولید می‌شود.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول