اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه خبر داد

کشت برنج گوهر در 800 هکتار از شالیزارهای آستانه‌اشرفیه

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه از اختصاص 800 هکتار اراضی شالیزاری هفت روستای این شهرستان به کشت برنج پرمحصول اصلاح شده گوهر خبر داد.

کشت برنج گوهر در 800 هکتار از شالیزارهای آستانه‌اشرفیه

رحمت میرزازاده امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه امسال تاکنون 16 تن بذر برنج پرمحصول گوهر بین کشاورزان آستانه‌اشرفیه توزیع شده است، اظهار کرد: برای نخستین بار در اقدامی مهم مقدار 800 هکتار اراضی شالیزاری آستانه‌اشرفیه به کشت برنج گوهر اختصاص یافته است.

وی کشت برنج گوهر را برای سومین سال متوالی در آستانه‌اشرفیه عنوان کرد و گفت: سال نخست 6 هکتار و سال دوم 25 هکتار زیر کشت برنج گوهر رفته بود و امسال با توجه به استقبال خوب کشاورزان و میزان افزایش محصول‌دهی برنج گوهر، مقدار 800 هکتار در هفت روستای آستانه‌اشرفیه زیر کشت برنج گوهر رفته است.

این مسئول کیفیت برنج پرمحصول گوهر را بسیار عالی با عطر و طعم مطلوب ذکر کرد و افزود: برای هر هکتار 35 کیلو بذر گوهر نیاز است در حالی که در برنج بومی‌محلی در هر هکتار 100 کیلو بذر مصرف می‌شود و امسال با آموزش‌هایی که صورت گرفته این مقدار به 60 کیلو کاهش یافته است.

وی با تصریح بر اینکه 35 کیلو محصول برنج گوهر پاسخگوی یک هکتار زمین است، ابراز کرد: اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که به‌نژادی محصول برنج گوهر معرفی شده و با کشت آن 8 تن شلتوک می‌گیریم.

میرزازاده نیاز کود آستانه‌اشرفیه را 8 هزار تن عنوان کرد و افزود: در سال‌های گذشته کود مورد نیاز به صورت اعتباری خریداری شده و به مرور در شهرستان توزیع می‌شد اما امسال با توجه به خرید نقدی کود از سوی وزارت جهاد کشاورزی، تاکنون بیش از 50 درصد کود مورد نیاز این شهرستان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان از ذخیره توزیع کود سال قبل خود استفاده کردند، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان کشت برنج کود مورد نیاز کشاورزان توزیع شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه، به وضعیت ثبت نام بهره‌برداران کشاورزی در سامانه جهاد کشاورزی برای دریافت کود اشاره کرد و یادآور شد: در آستانه‌اشرفیه 22 هزار بهره‌بردار کشاورزی وجود دارد که تاکنون بیش از 99 درصد آنها در سایت سامانه جهاد کشاورزی برای دریافت کود ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ثبت‌نام در سامانه جهاد کشاورزی را یکی از شرایط دریافت کود عنوان کرد و متذکر شد: ثبت نام در سامانه جهاد کشاورزی در واقع ثبت اطلاعات و شناسنامه بهره‌بردار است که برای دریافت کود الزامی است.

میرزازاده درباره وضعیت نشای برنج در آستانه‌اشرفیه بیان کرد: در آستانه اشرفیه 23 هزار و 570 هکتار اراضی شالیکاری وجود دارد که تاکنون 96 درصد شخم نخست، 45 درصد شخم دوم و آب‌تخت، 91 درصد احداث خزانه برنج و 20 درصد نشاکاری انجام شده است.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول