اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد:

آغاز کشت برنج در 1500 هکتار از شالیزارهای پارس‌آباد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: عملیات کاشت و زراعت برنج در بیش از یک هزار و 500 هکتار از شالیزارهای شهرستان پارس‌آباد آغاز شد.

آغاز کشت برنج در 1500 هکتار از شالیزارهای پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن روحی ظهر امروز در جریان بازدید از عملیات کشت این محصول در پارس‌آباد اظهار داشت: این میزان اراضی واقع در منطقه شامات پارس‌آباد به کشت برنج اختصاص یافته است که امیدواریم با عمل‌آوری و مراقبت بیشتر کیفیت محصول برداشتی مطلوب و شایسته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری بیش از 8 هزار و 500 تن محصول شلتوک برنج استحصال شود تا این میزان تولید روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد سطح زیر‌کشت این محصول را رو به افزایش اعلام کرد و گفت: نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش سطح زیر‌کشت این محصول را در منطقه شاهد هستیم.

روحی برنج تولیدی پارس‌آباد را از نوع مرغوب و دارای کیفیت و طعم و بوی مناسب ارزیابی کرد و یادآور شد: برنج پارس‌آباد از چنان کیفیتی برخوردار است که گاه بازار فروش آن خارج از استان اردبیل است.

این مسئول به آمادگی کامل مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه کشاورزی این شهرستان برای آغاز برداشت محصولات غله‌ای اشاره کرد و گفت: در این زمینه تلاش می‌شود با خرید تضمینی محصول مشکلات احتمالی سال‌های گذشته نیز با پیش‌بینی انبار و سیلوی مناسب برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال زراعی جاری بیش از 130 هزار و 200 هکتار از اراضی استان به کشت محصول کلزا رفته است.

خلیل نیکشاد با اعلام اینکه 50 درصد سطح زیر‌کشت این محصول افزایش یافته است، ادامه داد: در سال زراعی گذشته نیز از مزارع مستعد استان اردبیل 24 هزار تن کلزا به دست آمد که پیش‌بینی می‌کنیم امسال این رقم به 30 هزار تن افزایش یابد.

وی به حمایت‌های انجام شده از سوی زارعان اشاره کرد و گفت: توزیع 130 تن بذر گواهی شده و یک هزار و 700 تن کود شیمیایی از جمله حمایت‌هایی بوده که ما در این بخش از زارعان کلزا کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود از وجود روغن بالای 40 درصدی در این محصول استراتژیک خبر داد و گفت: امیدواریم جایگاه سومی این استان در تولید کلزا ارتقا یابد.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول