اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی فومن خبر داد

طرح تجهیز 580 هکتار شالیزارهای فومن

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی فومن از آغاز طرح تجهیز و نوسازی اراضی 580 هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد

طرح تجهیز 580 هکتار شالیزارهای فومن
به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، محمدرضا ابراهیم‌زاده عصر امروز در جلسه کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: طرح تجهیز برای رفاه حال کشاورزان منطقه و کاهش هزینه‌‌های تولید و سهولت انجام عملیات زراعی و کشت مکانیزه به اجرا درآمده است.
وی، اجرای طرح تجهیز را در 580 هکتار از اراضی فومن عنوان کرد و بیان داشت: این طرح با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال در روستاهای کلفت، گراکو، پیشیده، ازبر و گوراب‌پس در دست اجراست.
مدیر جهاد کشاورزی فومن، این شهرستان را دارای 13 هزار و 870 هکتار اراضی شالیزاری دانست و تصریح کرد: 8 هزار هکتار از آن مستعد اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی است.
وی، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در مجموع در سطح شهرستان 5 هزار و 600 هکتار معادل 70 درصد اراضی مستعد شرح تجهیز و نوسازی اراضی انجام می‌شود.
ابراهیم‌زاده، تجهیز و نوسازی اراضی شالیکاری را به عنوان بخشی از عمران منطقه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: این طرح با بلوک‌بندی و تسطیح، احداث جاده بین مزارع، ایجاد شبکه‌های آبیاری و زهکشی، احداث تاسیسات مورد نیاز نظیر پل‌ها، زیرگذرها، دریچه‌ها، مقسم آب و شیب‌شکن موجب تغییر چهره زمین می‌شود.
وی، هدف از انجام این عملیات را مرتب کردن اراضی شالیزاری، افزایش راندمان آبیاری، افزایش راندمان ماشین‌آلات کشاورزی و کاهش هزینه تولید ذکر کرد.
این مسئول، با اشاره به وضعیت شخم زمستانه در فومن، ابراز داشت: تاکنون 12 درصد از زمین‌های شالیزاری این شهرستان شخم زمستانه انجام شده است.
وی، این میزان شخم زمستانه را معادل یک هزار و 653 هکتار از کل اراضی شالیزاری فومن عنوان کرد و درباره مزایای شخم زمستانه، اذعان داشت: حاصلخیزی خاک، استفاده بهینه از بارندگی، صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش آفات و  امراض برنج از مزایای شخم زمستانه است.
ابراهیم‌زاده با اشاره به مشکلات کشاورزی فومن خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شهرستان فومن تک محصولی کارکردن کشاورزان است و با کشت دوم درآمد خانوار به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول