اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی فومن خبر داد

نشای 80 درصد اراضی شالیزاری فومن

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی فومن از 80 درصد نشای اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

نشای 80 درصد اراضی شالیزاری فومن

محمدرضا ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با بیان اینکه امسال تاکنون 6 تن برنج پرمحصول گوهر بین شالیکاران فومنی توزیع شده است، اظهار کرد: برنج گوهر از نوع ارقام پر محصول بوده که به طور میانگین از هر هکتار 8 تن برنج برداشت می‌شود و 2 برابر ارقام بومی است.

وی با اشاره به اینکه فومن 13 هزار و 870 هکتار زمین شالیزار دارد، افزود: تاکنون 80 درصد این اراضی نشاکاری شده است.

مدیرجهاد کشاورزی فومن از تجهیز و نوسازی 580 هکتار اراضی این شهرستان خبر داد و اذعان کرد: اراضی روستاهای پیشده، گراکو، کلفت، گوراب‌پس، ازبر و سید آباد در حال تجهیز و نوسازی است که 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان خرداد امسال به اتمام می‌رسد و قابلیت کشت مکانیزه را دارد.

وی درباره توزیع کود بین شالیکاران فومنی اذعان کرد: تاکنون در بین 75 درصد شالیکاران فومنی کود توزیع شده و با توجه به خریدار کود اتحادیه تعاونی روستایی و تعاونی تولیدی روستای زیده و کارگزار بخش خصوصی در دهستان «رود پیش»، بقیه کودها در حال توزیع است.

ابراهیم‌زاده دوره آموزشی پرورش قارچ در فومن را از جمله برنامه‌های سال جاری جهاد کشاورزی فومن اعلام کرد و گفت: این دوره آموزش پرورش قارچ در مرکز خدمات منطقه گشت‌ با حضور 30 نفر از علاقه‌مندان به مدت پنج روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تولید محصولات دامی در فومن، ابراز کرد: سال گذشته بیش از دو هزار و 600 تن گوشت قرمز به ارزش 312 میلیارد ریال و 6 هزار و 200 تن گوشت سفید به ارزش 202 میلیارد ریال در فومن تولید شده است.

به گفته این مسئول، فومن دارای تعداد 7 هزار و 500 دامدار با 110 هزار راس دام سبک و سنگین و 46 واحد مرغداری صنعتی و گوشتی با ظرفیت 800 هزار قطعه در هر دوره است.

ا‌نتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول