اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90

اداره تبلیغات اسلامی گناباد رتبه دوم در خراسان‌رضوی را کسب کرد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد گفت: اداره تبلیغات اسلامی گناباد در سال 90 بعد از نیشابور رتبه دوم را در سطح استان کسب کرد.

اداره تبلیغات اسلامی گناباد رتبه دوم در خراسان‌رضوی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام عباسعلی فاطمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به 20 طرح فرهنگی به اجرا درآمده توسط سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد اظهار داشت: طرح آموزشیاران قرآن کریم ویژه هیئت‌های مذهبی از جمله این طرح‌ها بود که 35 نفر شرکت کردند و 72 ساعت آموزش دیدند.

وی افزود: طرح آموزشی سطح 4 قرآن، با شرکت 50 نفر و به مدت 60 ساعت و طرح حمایت از 15 جلسه قرآنی و حمایت از اعزام اساتید که به این 15 جلسه استاد اعزام شد و 20 هفته طول خواهد کشید که هنوز این طرح ادامه دارد و میانگین هر جلسه 25 نفر است، از دیگر طرح‌های قرآنی بوده است.

فاطمی افزود: برگزاری 162 گفتمان دینی از دیگر طرح‌هایی بوده است که 100 گفتمان با حضور اساتید بومی و 62 گفتمان با حضور اساتید استانی برگزار شد و میانگین حضور افراد 80 نفر بود و محور اصلی گفتمان‌ها غالباً گرایش به نماز داشته است.

وی افزود: برگزاری 50 کارگاه جنگ نرم با حضور اساتید استانی در مدت پنج روز، برگزاری 10 دوره آموزشی مهارت زندگی در 10 منطقه شهرستان و با حضور اساتید استانی، برگزاری کارگاه حجاب ویژه رابطان، معلمان و روحانیون در دهه فجر و تغذیه فکری روحانیون با عنوان راهکارهای عمق‌بخشی به تبلیغات اسلامی در حوزه مسجد که اوایل اسفندماه با حضور 50 نفر و در یک دوره شش‌ ساعته برگزار شد از دیگر طرح‌های اجرایی است.

فاطمی گفت: برگزاری کارگاه‌های جریان‌شناسی نحله‌های فرهنگی در قالب سه طرح با سه گروه مخاطب شامل روحانیون، مبلّغان و هیئت‌های مذهبی، کارگاه خرافه‌شناسی و مدعیان دروغین در پنج دوره 8 ساعته و کارگاه احکام آموزشی به مدت 12 ساعت در روستاهای رحمت‌آباد، رهن، قوژد، نوده پشنگ و بیلند از دیگر طرح‌ها بوده است.

وی ادامه داد: طرح آموزشی تربیت مربی کودک برای 15 نفر از روحانیون مستقر و هجرت، طرح آموزشی مدیریت فرهنگی با هدف جلوگیری از موازی‌کاری و هماهنگی بیشتر که بهمن‌ماه شروع شد و تا نیمه اردیبهشت‌ماه امسال ادامه دارد و با حضور 120 نفر که اقشار تأثیرگذار فرهنگی هستند در محل دانشگاه پیام‌نور شهرستان برگزار می‌شود، از دیگر طرح‌ها بوده است.

وی با اشاره به ادامه برنامه‌ها در سال جاری گفت: آموزش طرح رحمت کارگری با عنوان مهارت زندگی که در سال 90، تعداد یک ‌هزار نفر آموزش دیدند، راه‌اندازی هسته‌های فرهنگی جوان که از 18 هسته 11 هسته فرهنگی جوان در شهرستان عملیاتی شده است از جمله این برنامه‌هاست.

فاطمی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های جانبی این سازمان برگزاری کمیسیون ازدواج آسان با هدف آسان و سالم شدن ازدواج‌ها بوده است که این کمیسیون هشت جلسه برگزار کرده است.

وی گفت: با برگزاری مسابقه جلوه وصال 3 هزار و 500 کتاب فروش رفت و 950 نفر شرکت‌کننده مسابقه بودند که به 20 نفر جایزه اهداء شد.

فاطمی با اشاره به خانه‌های عالم در گناباد نیز گفت: تاکنون 6 خانه عالِم افتتاح در گناباد افتتاح شده است و این در حالی است که 12 خانه عالِم وجود دارد و 10 خانه عالِم دیگر نیز نیازمندیم.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در سطح شهرستان نیز گفت: در سطح شهرستان گناباد 182 اقامه نماز جماعت صورت می‌گیرد که 36 اقامه نماز جماعت در ادارات، 77 اقامه نماز جماعت در مدارس و 69 اقامه نماز جماعت در مساجد داریم.

فاطمی تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی گناباد در سال 90 بعد از نیشابور رتبه دوم را در سطح استان کسب کرد.

وی تأکید کرد: ستاد شئون فرهنگی شهرستان 123 مصوبه داشت که 80 درصد مصوبات اجرایی شد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول