اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آزادیخواه اعلام کرد

تبلیغات اسلامی به 3 میلیارد ‌تومان اعتبار فرهنگی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ضمن تأکید بر تخصیص 70 درصد اعتبار فرهنگی باقیمانده از سال 90، بر لزوم تخصیص 2 میلیارد و 970 میلیون تومان اعتبار فرهنگی برای تبلیغات اسلامی استان همدان در سال جاری تأکید کرد.

تبلیغات اسلامی به 3 میلیارد ‌تومان اعتبار فرهنگی نیاز دارد

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در سه سال اخیر حجم احداث خانه‌های عالم در استان قابل اعتنا بود و توفیقات خوبی در این زمینه کسب شده است، اظهار کرد: سیاست اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان در سال 91 این است که اکثر خانه‌های عالم ساخته شده را زیر پوشش فرهنگی بیاوریم و از فضاهای ایجاد شده نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به در دستور کار بودن تعمیر و نگهداری خانه‌های عالم در استان، تصریح کرد: احداث خانه‌های عالم در روستاهایی که به جد پیگیر و مصر آن باشند نیز در صورت تخصیص حداقل اعتبار در شورای برنامه‌ریزی، مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه پیش‌بینی ما بر این است که در سال جاری تعداد خانه‌های عالم را به 130 واحد برسانیم، گفت: بحث خانه‌های قرآن در دو سال اخیر رشد 200 درصدی داشته چراکه در سال 88 حدود 46 مرکز قرآنی در استان داشتیم که این تعداد در حال حاضر به 120 مرکز قرآنی رسیده و رشد سه برابری را نشان می‌دهد.

وی افزود: در سال جاری در صدد هستیم محافل و خانه‌هایی که جلسات قرآنی برگزار می‌شود را در سطح استان شناسایی کنیم تا بر این اساس در صورت داشتن صلاحیت، در بحث احداث خانه قرآن مورد توجه قرار گیرند و زیر پوشش خانه‌های قرآنی ما باشند چرا که سیاست ما بر این است که خانه‌های قرآن را در سال جاری به 150 واحد افزایش دهیم.

آزادیخواه در بخش دیگری از سخنانش به لزوم بهره‌گیری از توان همسران روحانیون مستقر در استان اشاره کرد و گفت: قرار بر این است که در سال جاری همسران روحانیون مستقر نیز به عنوان مبلغه‌های خواهر در همان روستا در شبکه تبلیغی وارد شوند و به کارهای فرهنگی و تبلیغی مبادرت ورزند.

وی با بیان اینکه عموماً همسران روحانیون مستقر سطح 2 حوزه علمیه را گرفته‌اند، افزود: یکی از شروطی که اخیراً از سوی قم برای مبلغان گذاشته شده، بازآموزی و ارتقای سطح علمی همسران مبلغان است اما این قشر باید یکسری دوره‌ها را نیز بگذرانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: همسران مبلغان مستقر در روستاها، می‌توانند در حوزه بانوان و مسائلی چون خانواده، عفاف و حجاب، اعتیاد و تربیت فرزند که بیشتر بزه‌های اجتماعی از این خاستگاه‌ها بلند می‌شود، تأثیرگذار باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با اعتبار مورد نیاز تبلیغات اسلامی همدان در سال جاری با بیان اینکه برنامه‌ها را بر اساس اعتباری که مصوب شود، جمع‌بندی می‌کنیم، تصریح کرد: اعتبار فرهنگی سال گذشته ما در قالب 41 عنوان برنامه حدود 2 میلیارد و 970 میلیون تومان اعتبار فرهنگی بود که از این مبلغ فقط 30 درصد تخصیص داده شد.

آزادیخواه با بیان اینکه برای سال 91 حداقل به میزان اعتبار فرهنگی سال 90، اعتبار نیاز است، متذکر شد: نیاز اعتباری ما در سال جاری اگر 10 الی 15 درصد بیشتر از اعتبار مصوب سال گذشته نباشد، باید حداقل همان 2 میلیارد و 970 میلیون تومان باشد و نه تخصیص 70 درصد باقیمانده از سال گذشته.

وی یادآور شد: با عنایت به اینکه در سال گذشته فقط اعتبارات فرهنگی تخصیص صد درصد نشد، برای برنامه‌هایی در سال 90 در نظر گرفته بودیم، رقمی را از تهران و مقداری را با برنامه‌های دیگر مثل کمک‌های مردمی و کمک‌های خیرین جذب کردیم تا برنامه‌ها معطل نماند اگر چه کمیت برنامه‌ها پایین آمد اما کیفیت بالا بود.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول