اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد

اختصاص 14 میلیارد ریال بودجه قرآنی به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اختصاص 14 میلیارد ریال بودجه قرآنی به این دفتر خبر داد.

اختصاص 14 میلیارد ریال بودجه قرآنی به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد واعظی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از هشت نرم‌افزار علوم قرآنی که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور انتظار دارند نقطه ثقل و سنگین کار در برپایی نمایشگاه‌های قرآنی بر دوش مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم باشد.

وی خاطرنشان کرد: نرم‌افزارها و تولیدات مرکز فرهنگ و معارف قرآن تابلو و نمایشی از تلاش‌ها و مجاهدت‌های افراد فعال در این مرکز بوده و ارادت و وظیفه به ساحت قرآن را نشان می‌دهد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرکز فرهنگ و معارف قرآن فعالیت‌های خود را صرفا در حوزه خواص و متخصصان تعریف نمی‌کند، گفت: این مرکز در بین لایه‌های اجتماع و اقشار مختلف جامعه نفوذ کرده و تولیدات آن شامل سلایق مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگ و معارف قرآن باید برای تولید آثار، ظرفیت‌ها و ساحت‌ها را در نظر بگیرد تا بتواند اثری تاثیرگذار تولید کند.

واعظی عنوان داشت: لازم است در تدوین دایرة‌المعارف و دانشنامه‌ها استانداردهایی را پاس بداریم و کیفیت را در تولید این آثار ارج بنهیم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی و ترویجی در زمینه قرآن اقتضائات خود را دارد، گفت: نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم، بنابراین باید با سخت‌گیری، کاری سزاوار مرکز و حوزه علمیه قم انجام دهیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رشد کار به پشتیبانی مالی و معنوی نیاز دارد، ولی بالاتر از هر چیز برای پیشرفت کارهای متقن علمی، انگیزه‌ و تعهد به قرآن نیاز است.

وی ادامه داد: در چند دهه‌ای که از انقلاب گذشته، امکانات سخت‌افزاری فراوانی در سطح حوزه ارائه شده ولی برخی از این خروجی‌ها تناسبی با رشد سخت‌افزاری نداشته است.

واعظی با اشاره به عوامل تاثیرگذار در رشد پژوهشی گفت: اگر جان‌ها به غلیان درآید و حس تعهد و وجدان کاری در افراد افزایش پیدا کند، یک نفر مانند علامه امینی کاری می‌کند که از عهده 100 محقق بر نمی‌آید.

وی با بیان اینکه 140 میلیارد تومان بودجه در سال جاری برای فعالیت‌های قرآنی تصویب شد، گفت: هر چند سهم دفتر تبلیغات اسلامی از این میزان بودجه یک میلیارد و 400 میلیون تومان شده، ولی خود بارقه امیدی محسوب می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر فعالیت‌های قرآنی را بر اساس بودجه انجام دهیم امید می‌رود در سال‌های آینده بودجه این فعالیت‌ها افزایش پیدا کند، بنابراین پشتیبانی لازم از این فعالیت‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول