اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ماه مبارک رمضان

نرم‌افزار حجاب تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی یاسین از تولید نرم‌افزار حجاب در ماه رمضان به منظور مبارزه با بدحجابی خبر داد.

نرم‌افزار حجاب تولید می‌شود

حجت‌الاسلام علیرضا تقیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاسیس مؤسسه فرهنگی یاسین در سال 73 اظهار کرد: جمعی از طلاب و فضلای متعهد و علاقه‌مند به این دانش با فراگیری علوم و فنون رایانه‏ای در زمینه تدوین و نشر معارف دین در این مؤسسه تلاش می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: مؤسسه فرهنگی یاسین در قالب پنج محور قرآن شامل علوم قرآنی، تفسیر، ترتیل، پژوهش، آموزش، حدیث شامل ترجمه‏های متنی و تصویری، دسته‏بندی‏های موضوعی، معارف شیعی، تحلیل و بررسی زندگانی معصومین(ع)، تاریخ فرهنگ عمومی و آموزش به ارائه خدمات می‌پردازد.

معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی یاسین از تولید نرم‌افزار حجاب در ماه رمضان خبر داد و افزود: این نرم‌افزار یکی از نرم‌افزارهای مجموعه‌ خانواده بوده که برای مخاطبان گروه سنی جوان، دانشجو و عموم تولید شده است.

وی خاطر نشان کرد: این نرم‌افزار مخاطب را با تاریخچه حجاب در ایران و جهان آشنا کرده و زمینه آگاهی وی را با مبانی فقهی و نظری حجاب فراهم می‌کند.

تقیان به بخش‌های مختلف نرم‌افزار حجاب اشاره کرد و گفت: دانشکده‌ حجاب شامل آیات و روایات حجاب، مبانی فقهی حجاب، حجاب و عفاف، پوشش و هویت، حجاب در نگاه شهیدان و اندیشمندان، چادر حجاب برتر، پوشش در ایران و جهان، احکام نگاه، پوشش، رعایت زن و مرد، میهمانی‌ها و رفت و آمدها از مطالب ارائه شده در این نرم‌افزار است.

وی عنوان داشت: در این نرم‌افزار حرکت به سوی حجاب و بدحجابی تبیین شده و سیر پوشش از ابتدا تاکنون در ایران و جهان بیان شده است.

معاون پژوهشی مؤسسه فرهنگی یاسین یادآور شد: پیشینه پوشش ایرانیان، مکتب ایرانیان، فرهنگ ایرانیان و ویژگی‌های اقلیمی درباره پوشاک ایرانی از دیگر مباحث ارائه شده در این نرم‌افزار است.

وی با اشاره به شبهات موجود در ذهن برخی دانشجویان در زمینه حجاب گفت: برخی دانشجویان شبهاتی در زمینه حجاب دارند، ولی باید بدانند در دانشگاه‌های جهان قوانین خاصی برای پوشش وجود دارد که در این نرم‌افزار به تبیین آن پرداخته شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول