اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه خبر داد

موفقیت 2 دانشجوی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در المپیاد مهندسی شیمی

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: 2 دانشجوی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در مرحله اول المپیاد شیمی برگزیده شدند.

موفقیت 2 دانشجوی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در المپیاد مهندسی شیمی

علی‌اکبر اختری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در هفدهمین مرحله المپیاد مهندسی شیمی 2 دانشجوی دانشگاه صنعتی کرمانشاه به نام‌های حسین ضیایی و علیرضا تقی‌پور برگزیده شدند.

اختری با اشاره به موفقیت دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه در هفدهمین آزمون غیرمتمرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، تصریح کرد: المپیاد دانشجویی به دو روش متمرکز و غیرمتمرکز در 17 رشته برگزار می‌شود.

سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: در روش متمرکز دانشجویان سال سوم به بالای مقطع کارشناسی با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد "به منزله آزمون مرحله اول المپیاد "علاقه‌مندی خود را اعلام می‌دارند و در صورت کسب حد نصاب نمره علمی "بدون اکتساب معدل" به مرحله دوم یا مرحله نهایی راه می‌یابند.

وی افزود: در روش غیرمتمرکز نیز دانشجویان سال سوم به بالای مقطع کارشناسی با شرکت در آزمون المپیاد غیرمتمرکز می‌توانند در المپیاد شرکت کنند.

 اختری تصریح کرد: در این روش در همه رشته‌های المپیاد، دانشگاه‌های کشور به 8 قطب دانشگاهی تقسیم می‌شوند و تیم‌های معرفی شده هر دانشگاه ابتدا در مرحله نیمه‌نهایی و در قطب‌های هشت‌گانه به‌طور همزمان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند‌.

سپس برگزیدگان هر قطب از مرحله نیمه‌نهایی المپیاد، در کنار برگزیدگان مرحله اول المپیاد دانشجویی که از طریق المپیاد متمرکز معرفی می‌شوند در آزمون نهایی شرکت می‌کنند.

اختری خاطرنشان کرد: کسب موفقیت دانشجویان این دانشگاه در آزمون‌ها، مسابقات و المپیادهای مختلف افتخاری برای دانشگاه و آموزش‌عالی استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول